IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Навлизането на Xiaomi в премиум сегмента ѝ се отплаща

Печалбата на компанията за последното тримесечие надмина очакванията

16:40 | 26.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Toru Hanai/Bloomberg</em></p>

Снимка: Toru Hanai/Bloomberg

Xiaomi отчете по-висока от очакваното печалба, след като навлезе на китайския пазар на висок клас устройства и разшири дела си на пазари като Европа и Индия, пише Bloomberg.

Китайският производител на смартфони увеличи над два пъти нетната си печалба до 4,49 млрд. юана (716 млн. долара) през последното тримесечие, надминавайки най-високите прогнози на анализаторите. Приходите от продажби са нараснали с 3,1% до 53,5 млрд. юана. Международният бизнес на Xiaomi се възстанови до нивата отпреди Covid-19, обяви главният финансов директор Уан Сян.

Продажбите на смартфони в европейски страни като Франция и Испания са скочили с 64,9% през отчетния период, благодарение на което за първи път Xiaomi се изкачи до третата позиция в региона, по данни на Canalys.

Китайският гигант запази лидерската си позиция в Индия, въпреки че продажбите на телефони в страната се свиха с 50 на сто по време на периода заради мерките за овладяване на коронавируса. Това доведе до 12% спад на продадените бройки смартфони на компанията в глобален мащаб, сочат данни на IDC, точно когато напрежението между Делхи и Пекин заплаши да окаже допълнителен натиск върху най-големия ѝ чуждестранен пазар,

Компанията продаде 28,3 млн. смартфона през тримесечието, а средната им търговска цена се е увеличила с 11,8% спрямо година по-рано. Това отразява по-сериозното навлизане на Xiaomi на пазара на премиум устройства.

“Окуражаващо е, че премиум смартфоните на Xiaomi записаха хипер растеж на чуждестранните пазари“, коментира Уан. „Това показва голям пробив на пазара на висок клас устройства“.

Междувременно Huawei се бори с проблеми, след като Съединените щати наложиха ограничения, пречещи ѝ да се снабдява с чипове, създавани с американски технологии. Да грабне част от продажбите от по-големия си конкурент може да се превърне „в най-големия двигател на растежа“ на Xiaomi до следващата година, твърдят анализаторите на China Renaissance Джейсън Сън, Мишел Джан и Ейприл Джан. Те прогнозират, че продажбите на смартфони на Xiaomi могат да нараснат с над една трета до 217 млн. бройки през 2021 г.

Китайската компания нае нов главен финансов директор – бившият ръководител на технологичните процеси на Credit Suisse в Азия Алън Лам. Ветеранът инвестиционен банкер, който е работил по листванията на Alibaba Group Holding, Google и Pinduoduo, ще заеме официално новата си позиция през октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:53 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още