IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият робот на SoftBank не е толкова приказлив като Pepper

Компанията се насочва в ново поле в роботиката

09:15 | 19.11.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;www.softbank.jp</em></p>

Снимка: www.softbank.jp

Японският конгломерат SoftBank Corp. представи нов робот, но за разлика от приказливия му предшественик Pepper, който беше пуснат в продажба преди три години, наследникът пропуска рaзговорите и просто чисти пода, предава Bloomberg.

Whiz, автономната машина за почистване на подове, предназначена за компании, ще се появи на пазара в Япония през февруари, обяви самата SoftBank. 32-килограмовото устройство се задвижва от самоуправляващ се софтуер и редица сензори от Brain Corp., базиран в Сан Диего стартъп, който е част от 100-милиардния Vision Fund на SoftBank. Машината ще може да се наема за 25 хил. йени (222 долара) месечно.

Pepper, първият опит в сферата на роботиката на SoftBank, беше рекламиран като "компания у дома" и като "асистент по продажбите" в магазините. Въпреки че роботът за 1600 долара има език, подобен на този на човека, и може да поддържа очен контакт, водейки кратки неангажиращи разговори, той така и не успя да набере инерция.

Brain, от своя страна, не прави собствения си хардуер, а вместо това се насочва към разработката на софтуер, който позволява на машините да са автономни в затворени пространства.

„Ние в Brain искаме да видим бъдещето, в което роботите ще са навсякъде“, коментира Юджийн Ижкевич, основател и главен изпълнителен директор на компанията. „Искаме да позволим тази революция“.

Роботът се предлага с дръжка, която човекът използва, за да я „учи“ кое пространство трябва да бъде почистено. След това машината работи автономно. Роботът разполага с лазерна система за измерване на разстояния, 3D камера, сензор за сблъсък и батерия, която може да издържи 3 часа. Той може да се ползва спокойно и в присъствието на хора.

Самата SoftBank плаща около 180 хил. йени месечно за екип от трима души, който чисти нейната централа, коментира главният бизнес директор на SoftBank Robotics Кеничи Йошида. Тъй като почистването на пода представлява около 40% от работата, използването на Whiz може да намали тази сметка с 35 хил. йени, категоричен е той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още