Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Облаците на Nintendo се разсейват, но предизвикателството си остава

Компанията все още не е открила как да привлече повече потребители на своята конзола Switch

Облаците на Nintendo се разсейват, но предизвикателството си остава

Снимка: Архив Ройтерс

Ивеститорите в Nintendo, които бяха притеснени от по-слабите от очакваното продажби на Switch и големия спад на цената на акциите през миналата година, започват отново да стават по-оптимистично настроени, пише Bloomberg.

Възможността за намаляване на цените на устройствата, подобряващата се софтуерна линия и предстоящото пускане на най-голямата мобилна игра на Nintendo от две години засилват доверието на инвеститорите. Това помогна стойността на акциите да скочат с 22% от дъното, което удариха през декември, след цялостен спад от 44% за 2018 г.

Не че Nentendo е решила изведнъж най-голямото си предизвикателство - разширяването на базата от потребители на Switch. Но притесненията от миналогодишните ѝ грешки - по-малко дебюти на игри, провалът на картонените аксесоари Nintendo Labo и неизпълнението на целта за продажбите на Nintendo, избледняват.

Софтуерните продажби за трите последни месеца на 2018 г. показват засилване, а печалбата би трябвало да устои, въпреки по-слабите приходи от хардуер, когато Nintendo отчете резултатите си на 31 януари, твърди Пелъм Смитърс, който управлява Pelham Smithers Associates в Лондон. Той твърди, че не знае откъде да очаква разочарование през тази година.

И не е сам. След период на значителни понижения на оценките на инвеститорите от май, анализаторите се спряха на прогноза за около 18 млн. продажби на Switch за фискалната година, която завършва през март, сочат данни на Bloomberg. Въпреки че това е под таргета на Nintendo за 20 млн., влиянието вече се усеща в текущата цена на акциите.

Още по темата

От 22-ма анализатори, които следят отблизо базираната в Киото компания,19 са препоръчали покупка на акциите на Nintendo на средна 12-месечна цена от 49 313 йени, сочат данни, събрани от Bloomberg. Това сочи предполагаема възръщаемост от 46% от цената на приключване на търговията в петък - 33 850 йени.

Един от ключовите въпроси е дали Nintendo ще ревизира прогнозата си, когато обяви своите финансови резултати следващата седмица.

Продажбите на Switch в рамките на тримесечието, които представляват около половината от годишните приходи, са нараснали с 22% спрямо година по-рано до 8,7 мн. бройки, сочат средните прогнзои на шестима анализатори, анкетирани от Bloomberg. Продажбите на празничните заглавия “Let’s Go Pikachu/Eevee” и “Super Smash Bros. Ultimate” също могат да помогнат за повишаване на оперативната печалба с 27% до 121 млрд. йени (1,4 млрд. долара), сочи средната прогноза.

За 2019 г. е предвидена по-силна серия от игри, включително дългоочакваните продължения на “Pokemon”, “Luigi’s Mansion” и “Animal Crossing”. Други издатели също насърчават очакванията с преиздаването на блокбъстъри - от “Final Fantasy” и “Resident Evil”. До края на март Nintendo трябва да издаде и “Mario Kart Tours” - мобилният дебют на може би най-популярното състезание с колички в света. Това може да помогне на Nintendo да си върне позициите в една индустрия, която мигрира все повече към смартфоните.

Дори и да се възстанови от една тежка година, Nintendo остава с най-голямото си предизвикателство - как да накара хората, които не познават нейните продукти, да купят Switch - портативната конзола, която може да се играе у дома или в движение.

“Факт е, че Switch е успешен хардуер, насочен към основната аудитория, която включва по-млади възрастни и деца, които са израснали с бранда Nintendo”, твърди Дейвид Коул, основател и главен изпълнителен директор на DFC Intelligence. Голямото предизвикателство, с което се сблъскват от гледна точка на растежа, е как да разширят аудиторията си”.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Американските компании могат да получат лицензи за Huawei до края на юли