Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Облакът продължава да дърпа Microsoft към нови върхове

Приходите са нараснали с 12% до 37,2 млрд. долара, генерирайки нетна печалба от 13,9 млрд. долара

Облакът продължава да дърпа Microsoft към нови върхове

Снимка: Brent Lewin/Bloomberg

Американският технологичен концерн Microsoft Corp. очаква предизвиканото от Covid ерата нараснало търсене на услугите на изчислителните облаци, видеоигрите и компютрите, които осигуриха солидно тримесечие, да продължи поне през останалата част от годината. Във вторник софтуерната компания заяви, че приходите ѝ са нараснали с 12% до 37,2 млрд. долара, генерирайки нетна печалба от 13,9 млрд. долара за първото тримесечие на фискалната година. Резултатите надминаха очакванията на Wall Street за приходите и печалбата за тримесечието, завършило през септември, пише Wall Street Journal.

Приходите от Azure, облачната услуга на компанията, която подкрепя финансовия ѝ успех през последните години, са се увеличили с 48% спрямо периода преди година.


„Търсенето на нашите облачни предложения даде силен старт на финансовата година“, заяви финансовият директор на Microsoft Ейми Худ.

Още по темата

PC бизнесът на Microsoft, който включва приходи от лицензиране от продажби на персонални компютри, платформата за игри Xbox и лаптопите Surface, отбелязва ръст от 6% до 11,8 млрд. долара. Бизнесът с игрално съдържание записва 30% скок в продажбите през предходната година.

Компанията ще пусне през това тримесечие новата си конзола Xbox X на един от най-горещите пазари за видеоигри. „Очакваме много силно търсене след пускането на нашето следващо поколение конзоли Xbox Series X и Xbox Series S“, казва Худ.

Сега компанията се надява да привлече потребителите, като предлага планове за плащане, по-евтин модел Xbox, който ще струва 300 долара, и програми, които дават на купувачите нова конзола и абонамент със стотици игри срещу месечна такса.

Главният изпълнителен директор Сатя Надела се опитва да насърчи бизнеса с игрите на компанията. През миналия месец Microsoft заяви, че ще похарчи 7,5 милиарда долара за придобиването на ZeniMax Media Inc., собственик на разработчика на игри Bethesda Softworks, както и на франчайза за видеоигри Doom. Сделката е сключена малко след неуспешната оферта на Надела за закупуване на части от популярното видео приложение TikTok от базираната в Пекин ByteDance Ltd.

Microsoft прогнозира рекордни приходи за текущото тримесечие. Но прогнозата ѝ за приходите от 13,2 млрд. до 13,6 млрд. долара за сегмента, който включва игралния бизнес, не успя да задоволи високите очаквания на Wall Street, което доведе до понижение на цената на акциите с повече от 1,5% в следборсовата търговия. Акциите поскъпнаха с 3,4% през септемврийското тримесечие, изоставайки от увеличението с 8,5% на индекса Standard & Poor’s 500, изчислява Bloomberg.

Резултатите на производителя на софтуер може да смекчат опасенията, породени от някои ранни финансови отчети в технологичната индустрия, които показват, че търсенето е било свито заради пандемията. По-рано тази седмица SAP AG, една от най-големите технологични компании в Европа, намали прогнозата си за приходите за цялата година и заяви, че очаква нови блокирания заради Covid-19, които да свият продажбите през първата половина на 2021 г. През миналата седмица Intel Corp. съобщи за изненадващ спад в продажбите на чиповете за центрове за данни, което потенциално сигнализира за отпадане на търсенето за разширяване на сървърните помещения, които са в основата на услугите за изчислителните облаци.

По време на пандемията Microsoft се радва на сериозен ръст на своите облачни услуги, включително софтуерния пакет Teams за корпоративна комуникация, който предлага функции, които се конкурират със Slack Technologies Inc. и услугата за видеоконференции Zoom Video Communications Inc.

Teams сега има над 115 милиона активни потребители дневно, спрямо 75 милиона активни потребители през април, обяви Надела. Той добави, че много от промените в начина на работа на хората, осъществени по време на пандемията, ще се прилагат и след края ѝ.

„Ясно е, че хората ще се нуждаят от повече гъвкавост за това кога, къде и как работят“, каза Надела. „Следващото десетилетие на икономически резултати за всеки бизнес ще се определя от скоростта на неговата дигитална трансформация”.

Преминаването към облака се очаква да бъде непрекъснат фокус за компаниите. Изследователската фирма International Data Corporation заяви във вторник, че до края на следващата година очаква 80% от предприятията да въведат механизъм за преминаване към облачно-ориентирана инфраструктура и приложения - скорост, двойно по-бърза от тази преди пандемията.

Силното търсене на дългосрочни договори за Azure увеличи търговските резервации за тримесечието, посочват от Microsoft. Те са нараснали с 23% на годишна база, далеч по-силно от увеличенията от 7% и 12%, които базираната в Редмънд, Вашингтон, компания отчете през последните две тримесечия по време на началото на пандемията на коронавируса. 

Azure вече е по-голям източник на приходи за Microsoft от емблематичния ѝ софтуерен пакет за Windows, казва Брент Браселин, анализатор в Piper Sandler. Компанията не представя данни за продажбите на Azure.

Продажбите от търговския облак, по-широк показател за облачния бизнес, са достигнали 15,2 млрд. долара през последното тримесечие, в сравнение с 11,6 млрд. долара за периода преди година.

И на фона на многото хора, работещи от вкъщи, и много ученици, учещи дистанционно, лаптопите и таблетите също се продават силно. Microsoft заяви, че приходите от продажби на нейните устройства Surface са нараснали с 37%.

Увеличаването на облачното търсен обаче не е безболезнено. Microsoft се затруднява понякога да поддържа безпроблемната дейност на своите облачни услуги. Прекъсване през миналия месец доведе до това, че неговите облачни софтуерни инструменти бяха недостъпни с часове.

Microsoft също така може да отчете внезапно силно търсене на своята услуга за търсене в интернет Bing, след като Министерството на правосъдието на САЩ заведе антитръстово дело срещу Alphabet Inc. (компанията майка на Google). Bing има по-малко от 7% пазарен дял на американския пазар на търсачките, малко променен от старта си през 2009 г. Очаква се обаче делото с участието на Google да отнеме години. Междувременно рекламният бизнес на Microsoft остава под натиск, тъй като компаниите намаляват разходите си по време на пандемията. Продажбите на реклами са спаднали с 10%.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Скокът на продажбите на лаптопи помогна на HP