IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

OnePlus навлиза на американския пазар с две ключови партньорства

Компанията има споразумения с Qualcomm и T-Mobile

15:53 | 29.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Петгодишният китайски производител на смартфони, чиито висок клас продукти са малко познати сред масовите потребители, навлиза на американския пазар от днес с помощта на двама ключови съюзници - гиганта в производството на чипове Qualcomm и мобилния оператор T-Mobile, предава Ройтерс.

Базираната в Шънджън OnePlus предприема тази стъпка, след като американските телекоми AT&T и Verizon тази година се отказаха от плановете си да работят с китайската компания Huawei под натиска на американското правителство, което смята, че тя представлява риск за сигурността.

Но партньорството с OnePlus показва колко много бизнес връзки между САЩ и Китай, включително тези, включващи най-модерните технологии, вървят напред въпреки търговската война. OnePlus тихомълком се превърна в третия по големина клиент на Qualcomm по отношение на най-скъпите ѝ мобилни чипове. Компанията се нарежда след Samsung и LG Electronics в тази класация, сочат данни на Canalys.

Президентът на Qualcomm Кристиано Амон миналата седмица представи 29-годишния основател Карл Пей по време на годишната среща на партньорите в Хонконг, където Пей заяви пред публиката, че неговата компания ще бъде сред първите, които ще пуснат 5G телефон, използвайки чипове от Qualcomm.

В интервю Пей отказа да коментира в конкретика партньорството с американските играчи. Подобни отношения обаче са ключови за компаниите като OnePlus, които искат да пожънат голям успех на американския пазар на смартфони.

Днес компанията ще представи смартфон, наречен 6T, който ще се продава на цена под 500 долара и включва функции, които обичайно виждаме при по-скъпите устройства.

Китайският конкурент Xiaomi, който също се фокусира върху добри смартфони на по-достъпни цени, твърди, че планира да навлезе в САЩ през следващата година. Компанията не е отговорила на запитванията за коментар дали тези планове остават в сила.

OnePlus не е обичайна китайска технологична компания. Другите обикновено се фокусират върху масови продукти за потребителите на вътрешния им пазар. От своя страна, OnePlus продава само премиум устройства, които струват по 400 долара и повече, почти екскулизвно онлайн, без Индия, и генерира две трети от приходите си извън Китай.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още