IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Panasonic пред нов цикъл на печалби

След три години на загуба японската компания отново излезе на печалба

15:18 | 28.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	&nbsp;Казухиру Цуга при представянето на финансовите резултати. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 Казухиру Цуга при представянето на финансовите резултати. Снимка: Ройтерс

Електронният гигант Panasonic е напът да оздравее - воденият от президента на компанияа Казухиру Цуга енергичен план на реформи, който костваше повече от 70 000 работни места, вече показва първите си резултати и компанията отново е на печалба, пише Ройтерс.

Дълбокото преструктуриране на Panasonic се отплаща. За първи път от три години насам компанията за електроника се върна към печалбите. Както обяви концернът в понеделник, през последната фискална година до 31 март нетната печалба възлиза на 120,4 милиарда йени (848 милиона евро).

През предходната година дружеството е отчело загуба от 754,2 милиарда йени. Приходите от продажби се увеличават през отчетната година с 5,9 на сто до 7,7 трлн. йени. За текущата финансова година Panasonic очаква допълнително увеличение на печалбата до 140 милиарда йена при приходи от продажби в размер на 7,75 трлн. йени. 

От встъпването си в длъжност през юни 2012 г. новият президент Казухиро Цуга предприе поредица от мерки за преструктуриране на концерна. Така например компанията се сбогува с губещия си бизнес с плазмени телевизори и се отдели от подразделението за полупроводници.

От 2011 г. насам компанията е закрила 73 000 работни места. В бъдеще Panasonic иска да се съсредоточи повече върху бизнеса за потребителска електроника и батерии за автомобилни компании като Tesla Motors. „Ние престанахме да кървим със загуба и сме готови да преминем в настъпление", заяви наскоро Цуга. Като цел за приходите от продажби той определи границата от 10 трлн. йени за финансовата 2018 година.

За да постигне това, Цуга ще децентрализира управлението на базираното в Осака предприятие и ще засили разширяването в чужбина, особено в Азия. В чужбина Panasonic прави половината от продажбите си, в сравнение с 70% за местния конкурент Sony.

Целта за печалба в размер на 140 млрд. йени за приключващата на 31 март 2015 текуща фискална година обаче е под очакванията на анализаторите. Причината е, че много японски потребители са склонни да намалят своите покупки на битова електроника, след като на 1 април акцизът бе повишен от 5 на сто до 8 на сто. Много японци вече са осъществили такива покупки преди увеличението на ставката.

През последното тримесечие на изминалата фискална година (януари до март) приходите скачат с 10,4% спрямо предходната година до 2,06 трлн. йени. Оперативната печалба се повишава със 7,6% до 41,9 млрд. йени. Чистата загуба за тримесечието намалява от 130,4 млрд. йени до 122,6 млрд. йени, пояснява компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още