IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Philips продава подразделението си за домакински уреди

Осъществяването на сделката може да отнеме между 12 и 18 месеца

12:55 | 28.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Royal Philips NV обмисля продажбата на бизнеса си с домакински уреди, генериращ годишни приходи от продажби в размер на 2,3 милиарда евро (2,5 милиарда долара), като част от плана да главния изпълнителен директор Франс ван Хутен за преобръщането на холандската компания в производител на здравно оборудване.

Продажбата на подразделението, което произвежда различни уреди – от кафемашини до пречистватели на въздуха, ще отнеме между 12 до 18 месеца, а активът се очаква да предизвика „голям интерес", твърди изпълнителният директор, цитиран от Bloomberg.

Раздялата с бизнеса „ще помогне за засилване на собствения фокус на Philips върху здравните технологии, тъй като ние сме в състояние да увеличим още повече това портфолио“, казва Ван Хутен в интервю.

Някога свързваният предимно с електрониката и светлината техника концерн се конкурира в новия си основен бизнес сегмент – технологиите в сферата на здравеопазването, с германския Siemens-Healthineers.

Под управлението на Ван Хутен Philips изостря фокуса си към разрастване на дейността на пазара за грижа за здравето. Преди 4 години компанията продаде акции в подразделението си за осветителни тела, което сега се казва Philips Lighting, в първично публично предлагане през май и планира да продаде бизнеса си със светещи диоди Lumileds през втората половина на годината, след като се отказа от вече договорена сделка по-рано през 2016 г. заради регулаторни проблеми.

Philips иска да намери „добър дом“ за подразделението си за стоки за бита, заяви Ван Хутен. Трябва да има плавен преход за служители, партньори и клиенти. Дивизията произвежда освен всичко друго безжични прахосмукачки, фритюрници с горещ въздух, кафе машини, парни ютии и пречистватели за въздуха. Неговият марж на печалба е под средния за Philips, каза Ван Хутен. Той е средно 13,2 процента за групата за миналата година. Бизнесът за здравеопазването и личните грижи няма да се повлияе от плановете за продажба, заяви Philips.

Компанията, която продава различни продукти, вариращи от четки за зъби до медицински системи за визуализация, обяви и финансовите си резултати за последното финансово тримесечие на 2019 г. Сравнимите приходи от продажби са нараснали с 3,3%, под средната оценка за ръст от 5,2% на анализаторите. Акциите поевтиняват леко с 0,2% до 44,20 евро към 11:01 ч. в Амстердам, където е базирана компанията.

Philips „ремонтира“ подразделението си Connected Care, което все още не отговаря на очакванията. Въпреки че търсенето на безжични цифрови монитори расте, Ван Хутен трябва да намали разходите и да поправи веригата за доставки на компоненти, повредена от търговските мита. Рентабилността в поделението се разширява до 19,4% на фона на някои признаци за подобряване на производителността.

Тъй като търговската война сякаш отслабва, Ван Хутен заяви, че сега се опитва да се справи с евентуалните последствия от коронавируса в Китай – пазар с двуцифрен растеж, който носи около 15% от приходите. Сред главните рискове е спад в потребителското доверие, както и ново нарушаване на веригата на доставки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:29 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още