IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По-ниските цени на телевизионните екрани потопиха печалбата на LG Display

Еднократни разходи също се оказаха фактор

16:16 | 26.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Jean Chung/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jean Chung/Bloomberg

Южнокорейската технологична компания LG Display отчете 30% спад на тримесечната оперативна печалба, след като еднократните разходи, свързани с плана за споделяне на печалбата и по-ниските цени на телевизионните екрани попариха ефекта от големите продажби на екрани за компютри, лаптопи и смартфони, предава Ройтерс.

Доставчикът на Apple отчете 476 млрд. вона (397,64 млн. долара) оперативна печалба за тримесечието от октомври до декември, спрямо 678 млрд. вона година по-рано.

Компанията не успя да изпълни средната прогноза за 588 млрд. вона, съставена от Refinitiv SmartEstimate. LG Display заяви, че като се изключи еднократният разход, включващ споделяне на печалба с директорите и служителите, резултатът е в съответствие с пазарните очаквания.

Приходите са се повишили с 18 на сто до 8,8 трлн. вона.

По време на тримесечието цените на 55-инчовите течнокристални дисплеи (LCD) за телевизори са спаднали с 37% спрямо предходното тримесечие, сочат данни на WitsView на TrendForce.

И все пак едва 27% от приходите от продажби са дошли от телевизионни екрани през тримесечието, отбелязват анализаторите.

Големите продажби на висок клас LCD екрани за лаптопи и монитори, чиито цени са спаднали по-малко от тези на LCD екраните за телевизори през 2021 г., както и високомаржовите OLED панели за смартфони и телевизори, трябва да подкрепят резултатите на LG тази година, твърдят анализатори.

LG Display заяви, че продажбите на OLED дисплеи са нараснали с повече от 70% през 2021 г., а бизнесът с този тип екрани е станал рентабилен.

„Търсенето на лаптопи, таблети и други устройства от хората, работещи от вкъщи, се очаква постепенно да спада с продължаването на Covid-19, а правилата за дистанциране се разхлабват“, коментира Куон Дже-юн, вицепрезидент и ръководител подразделение за маркетинг на средно малки дисплеи. „Въпреки това завръщането в офисите и корпоративното търсене от постепенно възстановяващите се икономики се очаква да нарасне, така че общото търсене на такива устройства за 2022 г. се очаква да остане подобно на това от 2021 г.“

Цената на акциите на LG Display спадна с 0,7% спрямо 0,4% понижение на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още