
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
|
Носимите устройства изненадващо се оказаха устойчиви на турбуленциите, свързани с Covid-19. Ръстът на продажбите им се забавя през първото тримесечие, но в крайна сметка не спря, въпреки че много потенциални клиенти правеха по много по-малко крачки на ден, които да отброяват, пише TechCrunch.
Нови данни на Canalys показват, че умните часовници в частност са продължили да бележат растеж на продажбите въпреки всичко.
Като цяло категорията е записала 12% ръст на годишна база в рамките на първото тримесечие на годината. Китай също се радва на повишение на продажбите – с цели 66% през първото тримесечие спрямо същия период на 2019 г.
Клетъчните модели на Xiaomi и Apple са били големите хитове, яхвайки вълната на насочването на eSIM. Северна Америка продължава да се радва на ръст, но е генерирала под една трета от всички продажби. Това се е случило за първи път, откакто компанията води статистика.

Apple в частност е записала 13% спад на продажбите през тримесечието, но е останала лидер по пазарен дял с 36,3%. Анализатори вярват, че промяната на фокуса към AirPods е част от причината за забавянето на компанията в Северна Америка и Европа.
На второ място се нарежда Huawei, която расте бързо. 113-процентният скок на продажбите помогна на компанията да достигне пазарен дял от 14,9% спрямо 7,9% година по-рано. Компанията продължава да има силно присъствие в Китай, а други местни гиганти в производството на електроника като Xiaomi и Oppo се очаква да бъдат силни двигатели на категорията.
Докладът не влиза в детайли за това какво е довело до продължаващия растеж на продажбите на умни часовници, докато други категории, като смартфоните, преживяват крах.