Пивоварната компания Anheuser-Busch е резервирала 40 броя от електрическите камиони на Tesla Inc., тъй като производителят на Budweiser се стреми да намали разходите за гориво и вредните емисии от превозни средства, пише Wall Street Journal.
Американското дъщерно дружество на Anheuser-Busch InBev NV планира да използва камионите за доставки до търговци на едро в рамките на 150 до 200 мили от местоположението на пивоварната. Камионите ще бъдат разположени сред т. нар. специализирани флоти на пивоварната от около 750 камиона, които носят търговската марка на компанията, но са собственост и се управляват от външни превозвачи.
Една от най-големите известни резервации от момента, когато Semi бе представен през миналия месец, ходът на Anheuser-Busch е все още малък в сравнение с по-широкия пазар на тежкотоварни камиони, който произвежда 250 хил. до 300 хил. големи платформи годишно.
Anheuser-Busch все още не е решила дали да купи изцяло автомобилите, или да ги наеме, казва Джеймс Себрот, старши директор по логистичната стратегия на компанията. Тя може също така да поиска от един от нейните превозвачи да купи или наеме камионите. Semi няма да бъде на разположение поне до 2019 г. „Ние просто резервирахме камионите, за да можем да дадем приоритет на плановете си. Не знаем кой ще бъде превозвачът след две-три години, когато тези неща наистина започнат да се произвеждат", казва Себрот.
Той отказа да обсъди цената на резервациите, която според него е била направена преди Tesla да представи Semi в Калифорния през миналия месец. Tesla определи депозити от 5 хил. долара по време на представянето през ноември, но оттогава увеличи сумата до 20 хил. долара.
Tesla очаква камионите да струват между 150 хил. до 200 хил. долара, докато нов тежкотоварен камион с дизелов двигател може да бъде купен за 150 хил. долара.
Semi може да измине до 500 мили с едно зареждане. Някои анализатори не са сигурни дали електрическите превозни средства представляват жизнеспособна алтернатива на камионите при дълги разстояния, като се позовават на опасенията относно теглото на акумулаторите и пробега с едно зареждане.
Все пак компаниите искат да намалят разходите за транспорт и редица ще изпробват камиона на Tesla. J.B. Hunt Transport Services Inc. и Wal-Mart Stores Inc., които работят с хиляди камиони, са резервирали Semi, както и DHL Supply Chain на Deutsche Post AG и компанията за управление на транспортния флот Ryder System Inc.
Горивото, заедно със заплатите за труда, е в исторически план един от най-сериозните разходи за транспортните компании, показва анализ на Американския транспортен изследователски институт - индустриална изследователска група.
Anheuser-Busch харчи всяка година около 120 млн. долара за гориво, предназначено за специализираните превозвачи и за превоза на дълги разстояния от външни превозвачи, които транспортират бирата между пивоварните и търговците на едро. Компанията възнамерява да намали въглеродния си отпечатък с 30% до 2025 г. и инвестира в автомобили с алтернативно гориво, като например камиони, ползващи двигатели с природен газ. Тя също така е в преговори с Nikola Motor Co., която разработва водородно-електрически камиони.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 7 години "Пивоварната Anheuser-Busch все още не е решила дали да закупи, или да наеме камионите" - Ще имат доста време за да решат отговор Сигнализирай за неуместен коментар