IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Qualcomm е отворена за сътрудничество с поддоставчици от Европа

Ние сме в автомобилната индустрия, за да останем там, казва главният изпълнителен директор на концерна Кристиано Амон

10:07 | 09.09.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Кристиано Амон, главен изпълнителен директор на Qualcomm Inc., по време на интервю за Bloomberg Television на автомобилното изложение IAA в Мюнхен, Мюнхен, Германия, във вторник, 7 септември 2021 г.<em> Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Кристиано Амон, главен изпълнителен директор на Qualcomm Inc., по време на интервю за Bloomberg Television на автомобилното изложение IAA в Мюнхен, Мюнхен, Германия, във вторник, 7 септември 2021 г. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Американският производител на чипове Qualcomm е отворен да работи с поддоставчици в Европа, за да стимулира производството на чипове за автомобили.

„Имаме много конструктивни дискусии", заяви директорът на компанията Кристиано Амон пред Ройтерс в кулоарите на автосалона IAA в Мюнхен. Разговорите се направляват от френското правителство, както и на ниво ЕС. В момента повечето производители по договорни отношения в Европа се концентрират върху масовото производство, но се засилва дебатът за инвестиции в производство от висок клас.

Досега Qualcomm почти няма производствени партньорства в Европа и работи основно с Taiwan Semiconductor Manufacturing, Samsung Electronics, GlobalFoundries и Semiconductor Manufacturing International в Тайван, Южна Корея и САЩ.

Производствените проблеми в автомобилната индустрия заради липсата на полупроводници затрудняват все повече доставчици. Редица германски браншови асоциации бият силно аларма. „Пазарът е в сътресение", заяви в сряда управляващият директор на индустриалната асоциация IBU Бернхард Якобс. „Настоящата ситуация има голям потенциал да се превърне в драма за много от нашите членове, тъй като индустрията е между два стола“ - нейните доставчици от стоманодобивната промишленост сега се нуждаели от поръчката за обемите за следващата година. Производителите на автомобили обаче се колебаели с поръчките поради неясното снабдяване с чипове. Те мълчали и игнорирали исканията на доставчиците за разговори.

Затова мощните производители се възползват от силните си позиции, критикува Якобс. „Те обаче не осъзнавали, че става въпрос за просъществуването на средни компании доставчици - а оттам и за собствената им верига на доставки“. Ето защо асоциациите изискват по-голяма готовност за диалог от страна на клиентите. Трите организации със седалище в Хаген заедно представляват почти 550 компании членове. Индустриите имат пазарен обем от 30 милиарда евро годишни продажби. Много производители на автомобили по света са в режим „Stop-and-Go” на производството от началото на годината поради недостига на полупроводници, който е и страничен резултат от пандемията на коронавируса. Съвсем наскоро редица автомобилни мениджъри заявиха, че кризата с чиповете ще продължи поне през следващата година.

Острият недостиг на чипове разкри зависимостта на европейските автомобилни компании от азиатските доставчици. Сега ЕС се опитва да поправи ситуацията с различни инвестиции за милиарди евро, за да увеличи производството в Европа. Този ход вече предизвика интереса на Intel, която възнамерява да произвежда чипове за превозни средства в Ирландия. В допълнение изпълнителният директор на компанията Пат Гелсигер обяви по време на IAA, че концернът ще инвестира до 95 млрд. долара в две фабрики в Европа през следващите десет години. Подробностите ще бъдат обявени по-късно тази година. 

Тази година конкурентът Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., най-големият поддоставчик на чипове в света, заяви, че ще инвестира рекордните 100 млрд. долара в следващите три години, за да увеличи производствения си капацитет. През август южнокорейската Samsung Electronics пък обяви, че планира да увеличи инвестициите си с една трета до над 205 млрд. долара в следващите три години, като част от амбициите ѝ да стане лидер в производството на чипове.

Калифорнийската Qualcomm е най-големият доставчик на чипове за мобилни телефони в света и също така разширява бизнеса си за автомобилния сектор, където предлага чипове за табла и информационно-развлекателни системи. За да стане още по-голям в тази област, американският концерн планира да придобие шведския производител на авточасти Veoneer за 4,6 милиарда долара. „Ние сме в автомобилната индустрия, за да останем там“, уточнява Амон. 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:18 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още