Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Светлин Желев: Истинската битка между конзолите се води между Xbox и PlayStation

Третият играч Switch залага на по-различна група от потребители, твърди журналистът

Голямата битка на пазара на конзолите се води между Sony и Microsoft, докато Switch разчита на съвсем различна група геймъри. Това коментира в подкаста „UpDate” на Bloomberg TV Bulgaria журналистът Светлин Желев, който е главен редактор на сайта Kaldata.com.

В момента Xbox и PlayStation вървят по-скоро заедно и се конкурират една с друга, докато Switch намира по-различна група от потребители, така че се отличава значително от тях, твърди той.

Разликите в конзолите проличават ясно в момента, когато на пазара се появиха новите Xbox Series X и Series S, както и новата PlayStation 5, докато Nintendo продължава да предлага по-стария си модел Switch.

„Switch вече е доста експлоатирана и вероятно е към края на своя продуктов цикъл“, коментира Светлин Желев. „Nintendo избяга от сбъсъка на големите, защото нямаше място за три големи конзоли“.

От своя страна, Sony и Microsoft ще пуснат нови конзоли чак след 6 или 7 години, защото продуктовият цикъл при техните конзоли тепърва започва.

Още по темата

„ Дизайнът е нещото, което силно отличава новия PlayStation. Този дизайн остава за следващите 6-7 години и ще видим влиянието му върху много технологични продукти“, посочи гостът.

Според него най-силно на решението за покупка на нова конзола влияят игрите и ексклузивните предложения за отделните устройства.

В хардуерно отношение ревютата показаха, че Xbox е по-мощен, но повечето хора, които си купуват конзоли, се вълнуват от игрите, коментира той.

На въпрос дали при конзолите се наблюдава достигането на праг в иновациите, както се случва на пазара на смартфони, Светлин Желев коментира, че разликите са съществени. Ако при телефоните наблюдаваме хардуерни промени по веднъж или два пъти годишно, то при конзолите се разчита на един хардуер в продължение на около седем години.

„Иновациите са по-скоро в игрите и как разработчиците могат да използва хардуера“, който им е даден, посочва журналистът. „Тук състезанието става различно“.

Коя е предпочитаната конзола у нас и какви са впечатленията на Светлин Желев от новия PlayStation 5 можете да чуете в пълния запис.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Apple планира по-тънък MacBook Air с магнитно зарядно