Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Xiaomi измести Apple от второто място на пазара на смартфони

Китайският гигант набира инерция, след като Huawei беше засегната от санкциите

Xiaomi измести Apple от второто място на пазара на смартфони

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Xiaomi се превърна във втория по големина производител на смартфони в света през последното тримесечие след 83% скок на продажбите, сочи предварителна прогноза на Canalys.

Това е първият път, в който Xiaomi, китайски производител на всякаква електроника – от уреди за готвене на ориз до гейминг монитори – достига втората позиция, която преди беше доминирана от Samsung Electronics и Apple.

Пазарният дял на Samsung е достигнал 19% през второто тримесечие, а този на Xiaomi – 17%. Делът на Apple на глобалния пазар на смартфони е 14%, сочи информация на компанията за пазарни проучвания. Цената на акциите на Xiaomi нарасна с 4,1% днес и компанията е най-добре представящата се от състава на хонконгския индекс Hang Seng.

Huawei Technologies за кратко успя да пробие до същото място, докато санкциите не ограничиха достъпа ѝ до ключови за нея чипове. Оттеглянето ѝ от силно конкурентния пазар на смартфони мотивира други китайски компании да инвестират агресивно в нов хардуер и подобрения. Xiaomi беше особено активна, като пусна два флагмана в рамките на първите четири месеца на годината. Нейният Mi 11 Ultra включва един от най-големите сензори за смартфон камери до този момент, подчертавайки амбицията на компанията да навлезе и в премиум сегмента.

Още по темата

„Основен приоритет на Xiaomi за тази година е да увеличи продажбите на високия си клас устройства като Mi 11 Ultra. Но това ще бъде трудна битка, предвид факта, че Oppo и Vivo имат подобни намерения, защото и двете имат намерение да похарчат големи суми за маркетинг, за да изградят брандовете си по начин, по който Xiaomi не го е направила“, твърди Бен Стантън, мениджър продучвания в Canalys.

Международната експанзия е най-големият двигател на растежа на Xiaomi. Компанията е увеличила продажбите си с повече от 300% в Южна Америка, със 150% в Африка и с 50% в Западна Европа, твърди Canalys.

Второто тримесечие обичайно е по-спокоен период за Apple и Samsung, тъй като и двете подготвят новите си смартфони за следващите месеци. Производителят на iPhone е поискал от поддоставчиците си да произведат 90 млн. бройки от следващото му поколение смартфони тази година, което представлява голямо увеличение спрямо продажбите за 2020 г., писа по-рано тази семица Bloomberg.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
4
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
E то имаше, но ги махнаха
0
 
5
 
1
преди 2 месеца
значи ще има санкции и за Xiaomi - веднага ще се окаже, че работят за военните ;)

Още от Хардуер
Dell планира обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара