IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Xiaomi: Нарастващите антикитайски настроения в Индия не влияят на бизнеса ни

Индия и Китай са в обтегнати отношения напоследък, а компанията е силно зависима от индийския пазар

15:29 | 26.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Тoru Hanai/Bloomberg</em></p>

Снимка: Тoru Hanai/Bloomberg

Нарастващите антикитайски настроения в Индия нямат никакво материално влияние върху китайския производител Xiaomi, твърди лидерът на индийското звено на компанията, цитиран от CNBC.

През последните шест години Xiaomi India изгради силна местна култура и компания, посочва още управляващият директор Ману Кумар Джаин.

„Нашият продуктов екип, екипите по проучвания и развитие са тук в Индия. Както споменахме, всички наши телефони, повечето от нашите телевизори, се произвеждат в Индия, голям брой компоненти са местно производство... целият лидерски екип е в Индия“, коментира Джаин.

„Досега не сме свидетели на особено силно влияние върху нашия бизнес от гледна точка на продажбите и търсенето“, обяснява той.

Xiaomi е най-големият производител на смартфони в Индия и притежава около 30% от пазара в момента, сочат данни на Counterpoint Research. В действителност, отвъд Samsung, останалата част от петте топ производители на смартфони на индийския пазар са китайски фирми.

Отношенията между Ню Делхи и Пекин се обтегнаха през последните седмици заради сблъсъци по границата, които взеха 20 жертви от индийските войни. Предприети са дипломатически мерки за деескалация на ситуацията между двете ядрени сили. Но обществените настроения в Индия към китайските марки и продукти се засилват, като дори се появиха призиви за бойкот.

От своя страна, Xiaomi покрива своето брандиране извън търговските обекти с „Произведено в Индия“, опасявайки се, че хората могат да нанесат щети на магазините заради антикитайски настроения, пише местна медия. Според нея компанията е помолила своите служители да не носят брандираните си униформи.

Джаин допълва, че технологичният гигант вижда известна съпротива в социалните мрежи, но тя не е засегнала продажбите или търсенето.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още