IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ravensburger: В пандемията продаваме с 20% повече пъзели

Според NPD настолните игри и пъзелите са най-бързо развиващата се категория в търговията с играчки тази година

09:44 | 02.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ravensburger Verlag</em></p>

Снимка: Ravensburger Verlag

Още преди коронакризата  компанията на Клеменс Майер е продавала повече пъзели година след година. Но нещата никога не са били толкова добри, колкото през кризисната 2020 година: „Не сме предполагали, че годината ще се развие по този начин“, казва главният изпълнителен директор на издателя на игри Ravensburger пред Handelsblatt: „Пъзелите станаха модерни“.

Семейният предприемач, правнук на основателя на компанията Ото Майер, смята, че продажбите на пъзели ще се увеличат с около една пета тази година. Швабската компания гледа на себе си като на номер едно в бизнеса.

Тъй като настолните игри също са много търсени, Ravensburger вече достига своите производствени граници. „Разширихме производството, доколкото е възможно, със съответните мерки за безопасност“, казва Майер. „Въпреки това има области, в които търсенето надхвърля капацитета“. 137-годишната компания произвежда предимно в собствени фабрики, в централата в Равенсбург и в Чешката република.

Да седиш заедно с някой и да редиш пъзели, за все повече хора това е алтернатива на смартфоните и телевизорите през тази трудна година. И не само в Германия или България. През пролетта американският бизнес всекидневник Wall Street Journal писа обширен материал за пъзелите от Горна Швабия. New York Times обясни подробно как се създават пъзелите на Ravensburger. Австралийският премиер Скот Морисън дори ги обяви за системно значими по време на ограниченията за излизане -  с леко намигване.

А едва преди няколко дни Иво Джоков, основател и изпълнителен директор на Ozone.bg, анонсира пускането на собствен бранд качествени пъзели, нещо, което според думите му досега не е правено в България. За осем месеца труд първите седем дизайна са готови, те са изцяло по български мотиви.

А иначе - и при пъзелите има пазарни тенденции. Едноцветните, така наречените криптови пъзели, са особено популярни тази година. Играчите трябва да сглобяват частите само въз основа на тяхната форма. Игрите със снимки на клиенти също стават все по-популярни. Това не е новост, но те стават все по-добри и по-добри. „Персонализираните продукти се радват на голямо търсене“, казва Майер.

Главният изпълнителен директор продължава курса на растеж в Ravensburger и през кризисната година. Под ръководството на 48-годишния мениджър компанията дълго време върви в крак с тенденциите със своите игри и детски книги. През 2019 г. приходите са се увеличили с почти седем процента до около 524 млн. евро.

Преди три години и половина икономистът застана на върха на традиционната семейна компания. Предприемачът е дълбоко свързан със спокойния Равенсбург, но познава добре и света и през последните години се е възползвал от това с разрастването на компанията.

В началото на кариерата си е привлечен в Diogenes Verlag в Цюрих за една година. След това учи в Лондон, където работи за детския канал Nickelodeon. По-късно той се присъединява към фонд за рискови капитали в Ню Йорк, след което се премества в издателство Bertelsmann. Там той придобива необходимия мениджърски опит чрез програма за мениджъри, която му е позволила да стане шеф в Random House.

През 2005 г. се завръща в Германия и се присъединява към компанията, управлявана от семейството му. Първо Майер управлява испанското дъщерно дружество в продължение на три години, след което работи за издателя на игри. През 2012 г. той осъществява поглъщането на разработчика на игри Wonder Forge. А през 2014 г. под негово управление Ravensburger изненадващо пое шведския производител на дървени играчки Brio. Майер вече генерира две трети от продажбите на играчки в чужбина. А издателството за книги за деца и младежи е ограничено до немскоговорящото пространство.

Той не искал просто да управлява наследството си. Еволюционното развитие на компанията, основана през 1883 г., е твърде бавно за него, обяснява приятелски настроеният, но и резервиран Майер - баща на три деца. Той предпочита да говори за трансформиране в наистина глобална компания.

През годините той участва в многобройни стартъпи, за последно в Lingokids тази есен. Младата компания от Мадрид управлява платформа за дигитално обучение в ранна детска възраст. Сега Майер иска Ravensburger да разработва образователни игри с испанците.

Подобно на Ravensburger, много производители на игри се справят изненадващо добре в момента. „Родителите и децата в момента имат повече време един за друг“, обяснява Щефен Кан, управляващ директор на търговската асоциация Spielwaren. Времето на коронавируса е семейно време, казва той.

В допълнение към пъзелите, които са подходящи за самостоятелно забавление, се търсят и дългосрочни настолни игри като „Uno“ или „The Settlers of Catan“. Според пазарните изследователи от групата NPD така наречените изходни игри (Exit-Games) също са популярни, т.е.игри, в които пъзелите трябва да се решават заедно.

Според NPD настолните игри и пъзелите са най-бързо развиващата се категория в търговията с играчки тази година. Много клиенти са преоткрили това като развлекателна дейност за себе си, казва анализаторът Йоахим Шемпфле. Най-големият бенефициент в Германия тази година е бил конкурентът на Ravensburger Kosmos.

Търговците очакват приходите от продажбите на играчки в Германия да се увеличат с осем процента до 3,7 милиарда евро през 2020 година. През предходната година продажбите са нараснали само с три процента. „Индустрията на играчките преминава много добре през кризата“, казва Улрих Бробейл, управляващ директор на браншовата асоциация.

Добрата тенденция за бизнеса в магазините за играчки в Германия не е по подразбиране обаче. Според изследователя на пазара Шемпфле от NPD продажбите не са се увеличили толкова силно тази година в никоя друга голяма европейска държава, колкото в Германия. Така че федералната република може би е просто изключение.

Важният коледен бизнес едва започва, така че шефът на Ravensburger Майер е предпазлив с прогнозата за цялата година. Всичко освен нов рекорден оборот би било изненадващо, смята обаче той.

Защото не само игрите са изкупувани бързо от ръцете на дилърите. Дигиталната писалка Tiptoi на Ravensburger се класира на седмо място сред най-продаваните играчки в Германия през октомври. Както се случва от години, лидерът на световния пазар Lego доминира в списъка с хитовете със седем свои продукта в първите десет. Номер едно в магазините: модел спортен автомобил от серията Technic, Lamborghini на цена на дребно от 270 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още