IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Starbucks превзема колежите в САЩ... с камиони

Веригата кафенета търси алтернативни начини, за да достигне до младежите

14:42 | 31.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Starbucks се опитва да открие нови видове магазини, които да ѝ носят успех. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Starbucks се опитва да открие нови видове магазини, които да ѝ носят успех. Снимка: архив Ройтерс

Кампусите на колежите в САЩ са сред малко места в страната, където човек може да избяга за кратко от сянката на веригата кафенета Starbucks. Компанията има около 11 500 обекта в Америка, но само 300 от тях са в кампуси. Това означава, че повечето учащи във всичките 4700 колежа в страната си купуват кафе от другаде, пише BusinessWeek.

Това е напът да се промени в три учебни заведения. Веригата планира да започне да продава напитките си в специално оборудвани камиони в Arizona State University, James Madison University във Вирджиния и Coastal Carolina University в Южна Каролина.

Въпросът е защо камиони? Те могат да се придвижват наоколо, следвайки студентите през деня и отговаряйки на кофеиновите нужди на младежите, посочва говорителят на Starbucks Маги Янтзен. Това предполага, че камионът ще е паркиран пред общежитията рано сутрин, а в следобедните часове ще се намира на двора на кампуса. 

Камионите са управлявани от компанията Aramark, която е партньор на  Starbucks.

От своя страна студентите обичат кафе. Повечето млади хора предпочитат повече кафе, отколкото газирани напитки с кофеин, пише NPR. Освен това те не обръщат внимание на обикновено кафе, а за „готините“ му разновидности.

В проучване на Aramark 47% от студентите посочват, че искат да купят специално кафе или еспресо, а Starbucks е най-предпочитаната марка, когато става дума за кофеиновата напитка. По данни на Aramark 18% от продажбите в кампусите са именно на кафе.

Всъщност колежите са нещо като лаборатория за Starbucks. Компанията се опитва да открие нови видове магазините, които да са далеч от типичните за нея кафенета. Това позволява на фирмата да достигне до хора, до които не е имала достъп по-рано, посочва главният финансов директор на Starbucks Скот Моу.

"Кампусът е идеалното място за тестване на мобилните камиони“, посочва говорителят на Aramark Карен Кътлър в имейл. Кампусите разполагат с паркинг и множество места за търговия на дребно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:38 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още