Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

2/3 от тунел „Железница“ на автомагистрала "Струма" са прокопани

Над р. Суха река се строи мост, наблизо се прави и хеликоптерна площадка, съобщи Агенция „Пътна инфраструктура“

 2/3 от тунел „Железница“ на автомагистрала "Струма" са прокопани

Снимки: Агенция "Пътна инфраструктура"

За една година от започването на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на тунел „Железница“ на АМ "Струма". Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 790 м лява тръба и 706 м за дясната. От северната са изкопани 680 м дясна и 670 м лява тръба, съобщи Агенция „Пътна инфраструктура“.

Тунел "Железница" се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел в България, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, уточняват от АПИ.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, който преминава над р. Суха река с дължина 108 м. Прави се подпорна стена при директното трасе, както и мост над р. Суха река с дължина 24 м заедно с обслужващ тунелен път при Южния портал на тунела откъм гр. Симитли. Строи се и хеликоптерна площадка, изпълнява се и корекция над р. Суха река.

   

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Изпълнител на тунел „Железница“ е Обединение ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД.

Стойността на договора е над 185,370 млн. лева без ДДС, напомнят от АПИ.

По статията работи: Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
ЕК одобри 511 млн. евро в подкрепа на българската икономика