Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

4 пъти е скочил трафикът на камиони през "Дунав мост" от влизането ни в ЕС

Днес обичайният трафик за 24 часа е 1500 - 1800 камиона в двете посоки, като нерядко достига до 2 хил.

4 пъти е скочил трафикът на камиони през "Дунав мост" от влизането ни в ЕС

Снимка: БТА

През последните години трафикът през ГКПП "Дунав мост" при Русе-Гюргево непрекъснато се увеличава. Ако преди присъединяването на България към Европейския съюз през пункта средно на денонощие са преминавали 500 камиона, то днес обичайният трафик в рамките на 24 часа е 1500 - 1800 камиона в двете посоки, като нерядко цифрата достига до 2000 товарни превозни средства. Това съобщиха за БТА от митницата в Русе.

От там информират, че нормалната пропускателна способност на съоръжението, според анализ на Световната банка от 2000 г., е 50 камиона на час или 1200 в рамките на 24 часа.

От митницата съобщават, че нараства и трафикът на леки автомобили. От преминалите през миналата година 943 506 в посока Румъния превозни средства, леките и лекотоварните автомобили са 646 572. През изтеклата година е отбелязан и рекорд в един от най-натоварените дни - само за денонощие са били обработени 4900 изходящи леки автомобила, което е близо три пъти повече от обичайното.

Зона "Изток" ще облекчава входящия от Румъния трафик на ГКПП "Дунав мост"

Заради увеличения брой превозни средства, честите струпвания и дълги опашки през миналата година бе поставено началото на рехабилитацията на зона "Изток", която да облекчи трафика. Тя е изградена преди около 20 години и замислена като разширение на действащия граничен пункт, но до този момент не е била въведена в експлоатация. Предвид новите изисквания за граничен контрол и контрол по пътните такси в зоната бе извършено реновиране и дооборудване на инфраструктурата. Така от 1 февруари тя е въведена в пробна експлоатация.

Изградени са общо четири трасета за товарни и още толкова за леки автомобили, които да могат да поемат напълно входящия от Румъния трафик и в най-натоварените дни.

Инвестицията по възстановяване и адаптиране на инфраструктурата на пункта към новите функции е в размер на над 1,625 млн. лева.

След приключване на работата по обекта са направени две тествания в реални условия. Проверени са всички системи на пункта - в това число кантарите и системите за безкасово плащане за тежкотоварните автомобили.

От митницата заявяват, че очакваният ефект от пускане в експлоатация на зона "Изток" е увеличаване пропускателната възможност на пункта, създаване на условия, позволяващи качествено и експедитивно обслужване на преминаващите превозни средства, товари и граждани, създаване на съвременни условия за работа на митническата администрация, позволяващи повишаване ефективността на митническия и граничен контрол, увеличаване площта на буферната зона за входящия в страната трафик, необходима за облекчаване натовареността и опазване на мостовото съоръжение, построено през 1954 година.

Четирите отделни трасета само за леките автомобили в зона "Изток" позволяват извършването на бърз и качествен винетен контрол върху превозните средства. Открити са нови работни места за служители от агенция "Митници", НАП и Гранична полиция. Те ще обезпечат контрола и обслужването на транспортния поток.

След като зона "Изток" вече работи, то зона "Запад", която досега обработваше входящи и изходящи превозни средства, ще поеме само изходящия лек и тежкотоварен трафик през "Дунав мост" в посока Румъния.

Нужни са реципрочни мерки и от румънска страна

Шофьори заявиха, че проблемът за изходящия трафик в посока Румъния остава. Продължава да се образува опашка от изчакващи да излязат от България камиони по пътя Мартен-Русе.

От митницата коментираха за БТА, че за да има граничният пункт максимална пропускателна способност, са нужни реципрочни мерки за увеличаване на капацитета и от румънска страна.

По статията работи: Десислава Попова
Още по темата: Икономика и политика

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Задават се облаци над българската икономика