Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

4,3 млрд. евро са необходими за свързаността между България и Западните Балкани

4,1 млрд. лв. ще са нужни за проектите по основната TEN-T мрежа, каза министърът на транспорта Ивайло Московски

4,3 млрд. евро са необходими за свързаността между България и Западните Балкани

Министърът на транспорта Ивайло Московски. Снимка: БТА

За да изгради страната ни всички приоритетни железопътни направления до 2030 г. са необходими инвестиции на стойност 4,320 млрд. евро. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусия, посветена на транспортните проекти в Западни Балкани, съобщават от пресцентъра на министерството на транспорта.

Събитието се организира по инициатива на Ивайло Московски и е част от днешната Среща на върха Западни Балкани – Европейски съюз. Участие в министерската среща взеха още транспортните министри на Македония и Косово, държавният секретар на Черна гора, както и представители на Световната банка, Европейската инвестиционна банка, Съвета за регионално сътрудничество. От българска страна в срещата участваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, президентът Росен Плевнелиев, Симеон Сакскобургготски и др.

В своето изказване министър Московски заяви, че 4,147 млрд. евро от средствата ще са нужни за проектите по „основната“ TEN-T мрежа, а останалите 173 млн. евро ще се използват за модернизация на жп направлението Карнобат – Синдел, което е 123 км. и е част от „широкообхватната“ жп мрежа.

Още по темата

По думите му това трасе има съществено значение, тъй като свързва двете най-големи морски пристанища Варна и Бургас. Ивайло Московски посочи, че най-сложният за изпълнение участък и поради тази причина най-скъп е жп линията Видин – София, като индикативната стойност на инвестициите там са 2,31 млрд. евро. Министърът добави, че друга важна жп линия, която е част от коридора Ориент/Източно-Средиземноморски, е София – Кулата, като нейната стойност е 1,22 млрд. евро.

По направлението към Сърбия Ивайло Московски представи проекта за модернизация на жп линията Волуяк – Драгоман – сръбска граница, който също е част от „основната“ TEN-T мрежа и е идентифициран от Съвета на ЕС като приоритетен трансграничен участък. Той изтъкна, че за реализацията на проекта са необходими инвестиции от 132 млн. евро.

За осъществяването на жп свързаността с Македония министърът обяви, че вече се работи по проект Техническа помощ за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир – Гюешево – македонска граница. Индикативната стойност за изграждането на жп линията Радомир – Гюешево – македонска граница е 477 млн. евро.

Министър Ивайло Московски отбеляза, че тези инвестиции не са рискови, а проектите ще спомогнат изключително много за сигурността и развитието на региона.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 4 месеца
тоя московски, не е ли следствен?

Още от Икономика и политика
НАП: Близо 50 хил. земеделци не са подали данъчни декларации за 2017 г.