Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

50% по-малко турски туристи са посетили България през 2020 г.

Туроператорите ще трябва да са изобретателни за маршрути, които избягват претоварените туристически зони, каза министърът на туризма

50% по-малко турски туристи са посетили България през 2020 г.

Снимка: Министерство на туризма

Пътуванията с цел туризъм от Турция през миналата година в България са близо 300 хил., което е 50% по-малко спрямо 2019 г. Това каза вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова, която се срещна с турския си колега Мехмет Ерсой. Тя обясни тази негативна тенденция с ефектите от пандемията.

„Важно е с общи усилия да привличаме туристи на Балканите, като им гарантираме сигурност, безопасност и развлечения. Именно с тази цел работи смесеният Българо-турски комитет по туризъм да намери работещите и лоялни решения в тази непредсказуема 2021 година“, каза вицепремиерът, цитирана в прессъобщение от ведомството.

Тя подчерта, че е важно двете страни да си сътрудничат интензивно и да отдават необходимия приоритет на съседи от региона на Балканите, които сумарно са най-големият генератор на туристи за България. 

Още по темата

Според Николова за турските граждани най-популярни дестинации си остават българските погранични райони, Столична община, планинските ни курорти като Банско, Пампорово и Чепеларе, морските ни центрове като Варна и др. „От друга страна, за българските граждани Турция си остава номер едно пазар за изходящ туризъм, през 2019 г. са регистрирани над 1,6 милиона пътувания на българи в страната“, съобщи тя.

Министърът подчерта, че туроператорите ще трябва да проявят изобретателност и въображение, като проектират маршрути, които избягват претоварените туристически зони, тъй като пандемията наложи клиентите да очакват „по-обмислен подход към дизайна на пътуванията“. По думите й това може да бъде под формата на маршрути, фокусирани върху по-отдалечени места или дори повишена популярност на ниши от туризма, които до миналата година не бяха толкова известни. Тя подчерта, че същевременно ще се работи и за интегрирането на дигитални решения и добри примери в тази насока, защото те категорично са елемент и от настоящето, и от бъдещето на сектора.

„Популярните дестинации не само ще се променят, но тези очаквания на туристите вероятно ще повлияят на начина, по който хората пътуват до и в рамките на дестинацията. Изборът на вид транспортно средство за придвижване до дадена дестинация вече може да не се определя само от цената, а по-скоро решенията ще бъдат повлияни от хигиенните стандарти; например ако маските са задължителни или не; разстоянието между местата и т.н. Смятам, че България от 2020 г. се подготвя за тези промени, тази адаптация наблюдавах и при нашите съседи и считам, че съвместно ще успяваме да открояваме добрите решения за продължаване работата на сектор туризъм, който е стратегически и в България, и в Турция“, подчерта вицепремиерът.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Атанас Семов: Представата за нормалност в България не съвпада с тази на Европа