IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

72% от потребителите не подават жалби при нарушени права

Нарушения има при авиокомпаниите, превозвачите и търговците, съобщи Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център

20:30 | 14.01.20 г.
72% от потребителите не подават жалби при нарушени права

Тя цитира анкета на Евробарометър, според която близо половината от пътниците в ЕС не знаят правата си при пътуване. По думите й при определени условия, заради които е забавен полетът, потребителите могат да получат компенсация в рамките на между 250 и 600 евро в зависимост от дължината на маршрута.

"Важно е потребителите да се интересуват. Дори и да не се получи такава компенсация, авиокомпаниите са длъжни да се погрижат за своите пътници", посочи Соня Спасова.

Директор на Европейския потребителски център съветва така да се постъпва и при автобусен превоз, ако автобусът закъснее с повече от два часа.

Имате право на 50% от цената на билета, важно е първо да се пише до превозвача. Ако превозвачът не отговори на жалбата ви или ако не отговори както искате, можете да се обърнете към нас", коментира Соня Спасова .

Тя потвърди, че 72% от респондентите в проучването не са подали жалба, защото смятат, че ще им отнеме време или ще получат малка сума.

На сайта на Европейския потребителски център има калкулатор за закъснения на полети, достъпен е на български и всеки може да изчисли дали има право на обезщетение, ако полетът му е закъснял.

Жалби се подават и за пазаруване.

"Към Европейския потребителски център може да се обръщат потребителите, пазарували в рамките на ЕС. А за националните покупки се обръщаме към Комисията за защита на потребителите", уточни Соня Спасова.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още