Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

А. Крушкова: Необходим е агресивен подход за привличане на чуждестранни туристи

Приоритет на служебното министерство на туризма е да изпрати послание, че България успя да неутрализира третата вълна на Covid-19, твърди експертът

гледано: 2194   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
Навсякъде по света туризмът е на колене. Затова основният приоритет на служебното министерство на туризма е да предаде посланието с помощта на съответните партньори в чужбина, администрации и дипломатически посолства, че България успя да неутрализира третата вълна на Covid-19. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "В развитие", Анелия Крушкова, бивш председател на Държавната агенция по туризъм.
Още по темата

"Някой трябва да излезе и да каже ясно - ние в България преодоляхме тази криза, дори и да е моментно, сме способни да посрещнем чуждестранни туристи", съветва тя.

Анелия Крушкова коментира, че в рамките на двумесечното си управление служебният кабинет вероятно няма да може да засегне дългосрочни теми и проблеми в туристическия сектор, тъй като „когато започва един сезон, той на практика е приключил“.

"В този ред на мисли Министерството на туризма следва да предприеме конкретни облекчения за сектора, както и конкретни мерки, с които бихме могли да покажем на нашите партньори, че всъщност искаме те да бъдат наши гости", посочи експертът.

По думите на бившия председател на Държавната агенция по туризъм в началото на всеки разговор трябва да бъде поставена вярна и точна информация за предстоящия сезон, като например колко хотела ще отворят това лято, какъв ангажимент ще поемат и какъв пакет ще предлагат.

"Договорите, които осигуряват големия брой туристи в България, се подписват обикновено зимата за лятото - може би сега е моментът да помислим и за зимата", препоръчва Крушкова. "Нашето поведение трябва да бъде агресивно към всички тези, които потенциално биха могли да бъдат наши гости, като това са най-вече граждани на съседните ни държави."

Бившият председател на Държавната агенция по туризъм е на мнение, че по-далечните пътувания в момента не са толкова реални.

Масовите пазари, какъвто е руският, германският, британският, досега трябваше да подпишат своите договори, което не се случи. Масовият брой туристи, които идват в България, не идват чрез индивидуални договори, а с чартъри", поясни Крушкова.

Според нея все още не може да се каже дали българският туризъм е загубил руския пазар, тъй като в днешно време отношенията са доминирани от политиката.

"Това е също една от задачите на сегашното правителство  - да направи съответните стъпки, с които да бъде стопен ледът между нашите страни. Не безплатни визи или други форми на облекчение за руските туристи - единственото важно нещо е колко самолетни седалки ще разреши Русия за България", коментира Анелия Крушкова.

В края на разговора бившият председател на Държавната агенция по туризъм прогнозира, че следващата зима ще бъде изключително трудна за българския туризъм.

"Ако може с 30% всяка година да увеличаваме броя на туристите, то това би било една успешна политика", прогнозира тя.

Какви са перспективите пред българския туризъм преди активния сезон? Каква е конкуренцията от съседните страни? Кога ще се възстанови световният туризъм?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кирил Петков ще сезира прокуратурата за ремонта на язовири с пари от ДКК*