Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

АПИ е инвестирала над 147 млн. лв. в пътна безопасност през 2020 г.

Тези средства са 4 пъти повече от инвестираните през 2019 г. и над 6 пъти повече от 2018 г.

АПИ е инвестирала над 147 млн. лв. в пътна безопасност през 2020 г.

Снимка: АПИ

Над 147,5 млн. лв. от бюджета на АПИ през 2020 г. са предвидени за мерки, свързани с повишаване на безопасността - ограничителни системи (мантинели), пътни знаци и маркировка, заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Георги Терзийски на церемонията по връчването на годишните награди на Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“. 

Още по темата

Председателят на АПИ подчерта, че в последните три години пътната администрация инвестира сериозен финансов ресурс в дейности, свързани с безопасността на републиканската пътна мрежа.

Терзийски отбеляза, че тези средства са 4 пъти повече от инвестираните през 2019 г. – малко над 37 млн. лв., и над 6 пъти повече от 2018 г., когато са вложени 24 млн. лв. Той посочи, че се подновяват ограничителните системи не само при ремонт или когато мантинелите са увредени при пътни инциденти, а и когато те не отговарят на съвременните норми и стандарти. Целта е да се увеличи зоната на въздействие и степента на задържане, така че пътуващите да бъдат максимално сигурни за своята безопасност и дори при излизане на платното или удар да бъдат предотвратени тежки пътни инциденти.

„Безопасността на движението по пътищата трябва да е обща национална кауза и всеки да даде своя личен принос условията за пътуване да стават все по-безопасни. Заедно институции, неправителствени организации и гражданите да направим така, че да се намали броят на пострадалите и жертвите на пътни инциденти, защото здравето и животът са висша ценност и всички се убедихме в това в последните 12 месеца на пандемия“, изтъкна Терзийски.

На участъците с предпоставки за ПТП се полага т. нар. шумна релефна маркировка и студени пластици, които са с по-голяма светлоотразителност и дълготрайност, а шумът допълнително заостря вниманието на шофьорите, каза Терзийски. За повишаване на безопасността се монтират и знаци с възможност за дистанционно управление, а три и четириклонни кръстовища се реконструират в кръгови.

„В партньорство с Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ ще изпълним пилотна интелигентна система за пътна безопасност на 11 участъка от републиканската пътна мрежа“, съобщи председателят на АПИ.

Проектът е с осигурено финансиране от Оперативната програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.

На отсечки от второкласни и третокласни пътища, с обща дължина около 120 км, ще бъдат монтирани интелигентни системи за управление. Ще се монтират и 23 електронни табели с изменящо се съдържание, които ще дават информация за метеорологичните условия и трафика в реално време, ще бъдат снабдени с камери за видеонаблюдение и ще извършват преброяване на преминалите превозни средства, обясни Терзийски.

Той посочи още, че в момента се изграждат интелигентни транспортни системи на автомагистралите „Струма“ и „Тракия“, като чрез високотехнологични компоненти и централизиран софтуер ще се осигури мониторинг, контрол и управление на трафика, така че да се изпълнят изискванията на европейските директиви. Подобни интелигентни транспортни системи ще има и на новостроящите се участъци на магистралите „Хемус“ и „Европа“ като поетапно ще бъдат внедрявани и на вече построените магистрални трасета, добави той.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Започва изплащане на неразплатени строителни дейности към фирми