Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

АПИ призна: 7% от винетните приходи отиват за посредници

Тези средства са необходими на партньорите ни за да инвестират и развиват отвореността на системата, твърдят от Национална тол система

АПИ призна: 7% от винетните приходи отиват за посредници

Снимка: АПИ

7% от приходите от продажба на винетки отиват за посредници. Това стана ясно от думите на проф. Олег Асенов, началник отдел „Управление на информационна инфраструктура” към   Национална Тол система. В ефира на Нова телевизия той обясни, че въпросните 7% са за търговско опериране и за изграждане на допълнителната инфраструктура, необходима за търговското опериране. 

„Тези 7% са необходими не само на фирма ”Интелигентни трафик системи” (ИТС), но и на всеки един партньор, който може да кандидатства по условията, за да инвестира и развие отвореността на системата. Интерфейсът, който се развива с нашата система за валидиране на винетките, е нещо съвсем друго. Ако някаква външна система трябва да се свърже с нашия интерфейс, тя трябва да инвестира средства. Ние нямаме готов интерфейс”, обясни Асенов. Към момента при хартиените винетки разходите за реализация са около 4,35%, стана ясно още от думите му. 

Още по темата

Темата нашумя след публикация на в. „Сега“, според която пътната агенция е назначила тихомълком  е назначила зa нaциoнaлeн дocтaвчиĸ чacтнa фиpмa, cвъpзaнa c изпълнитeля нa тoл cиcтeмaтa.ИТС е свързана с австрийската фирма "Капш", водач на консорциума, на който АПИ плати 180 млн. лева за изграждане на тол системата.

Според ежедневника по неизвестни причини АПИ не е сключила директни договори за продажба на е-винетки с А1, "ОМВ", "ЛУКойл", "Български пощи", "Изипей", Ипей", а през избрания от нея "национален доставчик" и главен посредник ИТС. Миналата седмица сайтът "Общество" публикува копие от договора между АПИ и въпросната фирма „Интелигентни трафик системи“. Там също пише, че частната фирма ще получава 7% възнаграждение за услугите си.

В. „Сега“ припомня още, че наред с vinetki.bg, през който ИТС приема плащания на пътни такси, действа и bgtoll.bg, сайт, поръчан от АПИ на слабо известната фирма УПХ. При старта на електронната система сайтът bgtoll.bg отказваше, терминали за самотаксуване нямаше почти никъде, бензиностанциите не бяха чули за продажба на винетки на каса, но сайтът vinetki.bg и партньорът А1 работеха и си заработваха своите 7% комисиона. Преди дни и vinetki.bg претърпя срив, но проблемът бе решен за няколко часа.

Според Олег Стоянов няма нищо нередно. Той цитра статистика, според която от началото на годината са продадени 1,24 млн. електронни и хартиени  винетки, които са с 500 хил. повече от продадените за миналия период от  17 декември 2017 до 31 януари 2018 година.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

1
 
8
 
7
ABBA до: ABBA
преди 5 месеца
0
 
7
 
6
ABBA до: ABBA
преди 5 месеца
Тиквата, Рапона, Цацата, Шиши, Шматката, Големите гащи и s3 !!!
0
 
9
 
5
ABBA до: s3
преди 5 месеца
Спете спокойно деца, и за ГРОБ ще дойде Видов ден!
То бива нагла корупция, ама това е пладнежки грабеж !!!!!
0
 
13
 
4
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Тези, които се притесняваха от вкуса на асфалта, вече могат да са спокойни, защото пари за асфалт не останаха... Дано им хареса вкусът на всевъзможните таксуващи и техните "системи"!
1
 
17
 
3
ss_sgp до: s3
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
А колко от тези 7% отиват в ББ, ДП и т.н.??

Още от Икономика и политика
В България се произвеждат над 120 марки бира, само през 2019 г. новите са 20