IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

АПИ: Северната скоростна тангента не е градска магистрала

Пътната агенция предлага компромис в преговорите с общината

10:22 | 02.01.19 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: АПИ</em></p>

Източник: АПИ

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градска магистрала“, заяви пред Нова телевизия инж. Дончо Атанасов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).

Днес Столична община и Агенцията ще преговарят за това дали софиянци от пет района около трасето ще плащат винетка за него.

Дончо Атанасов заяви, че тангентата е част от републиканската пътна мрежа и не може да се разглежда фрагментарно дали да се плащат винетки за нея. 

„От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля“, каза той. В преговорите с общината по думите му ще се прецизират всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, за да не се лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път. 

„Ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София, е доста сериозен. През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила”, посочи още инж. Атанасов.  Затова според него дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки, се губи огромен ресурс.

Инж. Атанасов допълни, че с реализирането на магистрала „Европа“ целият поток Изток - Запад ще бъде изнесен основно през тангентата.

Като компромис от АПИ предлагат софиянци да ползват без винетка стария северен Софийски околовръстен път. Двата пътя вървят успоредно, заяви представителят на АПИ.

„Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция „Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента, коментира зам.-кметът на София Дончо Барбалов.

„Има възможност София да се окаже единственият град с платен път в средата“, предупреди той.

По повод сигналите за проблеми в системата за новите винетки инж. Дончо Атанасов обясни, че всички проблеми в електронната система ще бъдат изчистени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 1
melon
преди 5 години
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
melon
преди 5 години
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 1
melon
преди 5 години
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 0
melon
преди 5 години
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още