IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

АПИ: Тол системата тръгва на 1 март, план Б няма

От днес стационарните рамки за контрол, известни като "очите на тол системата", ще следят за нарушители

14:01 | 10.02.20 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Рамка на тол системата на магистрала Струма край Благоевград. <em>Снимка: БГНЕС</em></p>
<div>
	&nbsp;</div>

Рамка на тол системата на магистрала Струма край Благоевград. Снимка: БГНЕС

 

Тол системата тръгва на 1 март, план Б няма. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), цитиран от агенция „Фокус“.

Пътната агенция представи днес тол системата пред транспортния бранш. Електронното таксуване трябва да влезе в сила от 1 март за тежкотоварните камиони.

От днес стационарните рамки за контрол, известни като "очите на тол системата", вече ще следят за нарушители без винетки. Чрез тях ще бъдат издавани електронни фишове, каза Асенов. 

Нови 34 точки за продажба ще бъдат открити на граничните пунктове с цел максимално да се обхване транзитния транспорт. При евентуален технически проблем на тези точки са осигурени други възможности като онлайн плащане или плащане на пунктове на бензиностанции, допълва БНТ.

„Стационарните рамки за контрол, очите на тол системата, следят 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието кои са нарушителите. На базата на установяване на нарушенията, по електронен път в кря на деня се издава документ, наречен електронен фиш", обясни проф. Асенов.

От пътната агенция представиха и възможностите за закупуване на маршрутна карта, която е предплатена услуга, позволяваще на шофьора да премине еднократно предварително заявен маршрут. За всяка посока обаче трябва да бъде въведена нова маршрутна карта. Т.е., ако един камион днес пътува 3 пъти от София до Перник, той 6 пъти трябва да попълни тази карта.

Проф. Асенов уточни, че е започнало монтиране на пътни знаци, които да обозначават тол системата. „Знаците са налични, произведени са. Самият знак е приет със съответен нормативен документ, така че всички тол сегменти ще бъдат обозначени съвсем правилно", обясни той.

„Развитието на модела за пътно таксуване на база изминато разстояние ще бъде изцяло насочен към това да бъдат подобрени българските пътища", посочи още управителят на пътната агенция. Целта е те да бъдат по-безопасни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:09 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още