Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

АВА: Нужен е „естествен“ механизъм за вкарването на дизелови автомобили в България

В Европа обмислят и планират стратегииите си до 2040 г., а ние все още работим по законодателство, което не е пипано с десетилетия, коментира Цветелина Цанева

АВА: Нужен е „естествен“ механизъм за вкарването на дизелови автомобили в България

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Трябва да има един естествен механизъм, който да регулира вкарването на дизелови автомобили в България и то най-вече с промяната на данъка за моторните превозни средства, който от години не е пипан. Това коментира в интервю за БНР Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносители на автомобили (АВА).

Повод за изказването ѝ е евентуалното въвеждане на регламент на европейско ниво, който да задължи държавите, въвеждащи забрана за движение на дизелови автомобили, да ограничат и износа им към други страни. Според нея това би довело да нарушаване на правилата за свободно движение на стоки.

По думите ѝ е крайно време управляващите в България да спрат да се движат „след събитията“ и да решават проблемите, след като те вече са факт. Законодателите в Европа обмислят и планират стратегииите си до 2040 г., а ние все още работим по законодателство, което не е пипано с десетилетия, коментира Цанева.

Още по темата

Тя припомни, че в България все още се дава преференция за коли категория Евро 3, която е от началото на 2000 година.

„Мисля, че е крайно време политиците да вземат решение да променят този закон в частта данък на моторно превозно средство. Тук не говорим за промяна на еко таксата, тя няма нищо общо с екологията. Това е такса, която се плаща за рециклирането на автомобила, след като той излезе от движение. Договорът с тези компании, които имат задължението да рециклират такива автомобили, е едногодишен, тоест плаща се тази такса и след една година вече компанията няма никакъв ангажимент към клиента", обясни Цанева.

Вчера министърът на околната среда и водите Нено Димов обяви, че се обмисля промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите да няма такса, а за хибридите да бъде намалена. Подобна мярка се обсъжда и за новите коли, а таксата за превозните средства до 5 години ще бъде запазена в сегашния ѝ размер.

"Ще обхванем и тежките превозни средства", каза Димов и добави, че повече от 1 млн. автомобили в България са над 20-годишни. Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда, категоричен бе министърът.

 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
САЩ са представили на България предложение за договор за изтребителите F-16