IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автошколите излизат на протест

В новите промени в наредбите са прокарани лобистки интереси, които ще доведат до многократно увеличаване на цената на шофьорския курс, твърдят от бранша

10:31 | 15.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС</em></p>

Снимка: БГНЕС

Предприемаме протестни действия спрямо ръководството на „Автомобилна администрация“ и искаме тяхната оставка. Конкретната дата на стачката обаче още не е ясна. Това обяви пред пред БНР Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Според инструкторите ръководството в лицето на „милиционерско дуо“ е довело до „пълна неразбория в начина на обучение на водачите на МПС“. По тази причина те искат и среща с премиера. 

„В момента в много райони на страната има по 50-80-120 души, които чакат за изпит, в последната година и половина не е назначен нито един председател на изпитни комисии, а недостигът на такива води до нови корупционни практики, за да могат хората да се явят на изпит“, поясни Иванов. Темата излезе отново на дневен ред след публикувания за обществено обсъждане проект, с който се променя Наредбата за условията и реда за обучение на бъдещи шофьори.

Според Иванов в две от наредбите са прокарани лобистки интереси, които ще доведат до многократно увеличаване на цената на шофьорския курс. По думите му тези лобистки интереси не са „в плюс нито на учебния център, нито на гражданите“. Промяната в цената на курса за „B“ категория ще бъде „от порядъка на 400-500 лева, а за тежките категории -  от 700 лева“, смята Иванов.

„До момента разрешителното се даваше от Министерството на транспорта, сега се вкарват още 4 нови институции“, посочи той и определи като „скандално" изискването учебна дейност да се регистрира като търговски обект. „Ние не сме нито продавачи на пуканки, на банички или на нещо друго, за да имаме търговска регистрация“, подчерта Йонко Иванов.

Той е категоричен, че Наредба 37 е написана „на тъмно". В текстовете има изискване автомобилите да бъдат собственост на учебния център, което според бранша е непосилно. „При положение, че имаме 900 фирми, едва около 8% от автомобилите са собственост на учебен център. В момента има учебни центрове, които имат по 15-17 преподаватели с техни лични автомобили, които са си сключили договор, плащат си всички наемни отношения“, обясни експертът.

В момента изпитващите обикалят по 20 минути с таблетите, за да хванат сигнал да проведат изпита, отбеляза още Йонко Иванов.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:33 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още