Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

БДЖ не са предвидили къде да монтират всички автомати за електронни билети

Модернизацията на жп сектора изостава от европейските железници с 15 години, коментират д-р Людмил Иванов и проф. Симеон Ананиев

гледано: 2136   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Автомати за електронни билети за БДЖ за 400 хил. лева не е предвидено къде да бъдат монтирани. Това стана ясно от разговора с д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия, и проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Още по темата

„Поръчката за над 400 хил. лева е за 30 автомата за електронни билети. Но към момента са монтирани 18 и остават още 12 от тях. Проблемът при поръчката е, че не е предвидено къде точно да бъдат монтирани тези автомати“, обясни д-р Любомир Иванов.

Проф. Симеон Ананиев съобщи, че тепърва предстои да има единна интеграция с различните видове транспорти, но тя все още е отдалечена във времето.

Експертите се обединиха около тезата, че България изостава от европейските железници с между 15 и 20 години, като страната има нужда от модернизация в сектора.

„През миналия програмен период беше планувано да се завърши линията между София и Пловдив. Това трябваше да се случи между 2014 г. и 2020 г., а ние ще бъдем свидетели на първата копка през 2021 г. Надявам се до 2024 г. да бъдат готови, но аз лично съм скептичен и очаквам да има закъснение“, коментира д-р Иванов.

Проф. Ананиев също е на мнение, че България се намира много назад и изостава от европейските железници.

„Така нареченото Ниво 1 беше в европейските железници преди 15 години. Сега те са вече на Ниво 2, някои от тях се развиват и до Ниво 3. Ако искаме да мислим напред, трябва и България да заложи Ниво 2, но у нас има една съпротива“, допълва той.

Представителят на Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт заяви още, че до 2030 г. всички жп линии в страната трябва да са снабдени с необходимите системи за безопасност и сигурност, като част от проект, който включва задължително изграждането на европейска система за управление на железопътния трафик.

„Това са системи, при които тотално се променя начина на организация и управление на влаковото движение. Всичко става автоматизирано. Но същата модерна техника трябва да бъде въведена не само в инфраструктурата, а също и при локомотивите“, напомни проф. Ананиев.

По думите му трябва да има комплексен подход при модернизацията на жп транспорта, а в нашата страна не се говори за обучението на кадрите и подготовката им да работят с тези системи, което също е важна част от процеса. 

Той се надява, че Covid кризата е катализатор на положителните промени в жп комуникацията.

Каква е визията и перспективите за развитието на жп транспорта в България? Как ще се промени жп инфраструктурата и управлението на локомотивите? Кога ще имаме като Европа бързи нощни влакове, които да заменят самолетите?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Парламентът прие оставката на правителството