IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

БДЖ не са предвидили къде да монтират всички автомати за електронни билети

Модернизацията на жп сектора изостава от европейските железници с 15 години, коментират д-р Людмил Иванов и проф. Симеон Ананиев

17:49 | 24.02.21 г.
БДЖ не са предвидили къде да монтират всички автомати за електронни билети

„Поръчката за над 400 хил. лева е за 30 автомата за електронни билети. Но към момента са монтирани 18 и остават още 12 от тях. Проблемът при поръчката е, че не е предвидено къде точно да бъдат монтирани тези автомати“, обясни д-р Любомир Иванов.

Проф. Симеон Ананиев съобщи, че тепърва предстои да има единна интеграция с различните видове транспорти, но тя все още е отдалечена във времето.

Експертите се обединиха около тезата, че България изостава от европейските железници с между 15 и 20 години, като страната има нужда от модернизация в сектора.

„През миналия програмен период беше планувано да се завърши линията между София и Пловдив. Това трябваше да се случи между 2014 г. и 2020 г., а ние ще бъдем свидетели на първата копка през 2021 г. Надявам се до 2024 г. да бъдат готови, но аз лично съм скептичен и очаквам да има закъснение“, коментира д-р Иванов.

Проф. Ананиев също е на мнение, че България се намира много назад и изостава от европейските железници.

„Така нареченото Ниво 1 беше в европейските железници преди 15 години. Сега те са вече на Ниво 2, някои от тях се развиват и до Ниво 3. Ако искаме да мислим напред, трябва и България да заложи Ниво 2, но у нас има една съпротива“, допълва той.

Представителят на Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт заяви още, че до 2030 г. всички жп линии в страната трябва да са снабдени с необходимите системи за безопасност и сигурност, като част от проект, който включва задължително изграждането на европейска система за управление на железопътния трафик.

„Това са системи, при които тотално се променя начина на организация и управление на влаковото движение. Всичко става автоматизирано. Но същата модерна техника трябва да бъде въведена не само в инфраструктурата, а също и при локомотивите“, напомни проф. Ананиев.

По думите му трябва да има комплексен подход при модернизацията на жп транспорта, а в нашата страна не се говори за обучението на кадрите и подготовката им да работят с тези системи, което също е важна част от процеса. 

Той се надява, че Covid кризата е катализатор на положителните промени в жп комуникацията.

Каква е визията и перспективите за развитието на жп транспорта в България? Как ще се промени жп инфраструктурата и управлението на локомотивите? Кога ще имаме като Европа бързи нощни влакове, които да заменят самолетите?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:01 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още