IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Биоиндустрията е част от идеята за храната като превенция, посочи експерт

Концепцията за "Soul Kitchen" има и социална функция, поясни Живко Джамяров

11:34 | 08.08.19 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Сега е времето на суперхраните. Хората все повече се интересуват от ферментиралите продукти. Тези от растителен произход бележат ръст. Мотивиращото в този тип бизнес е идеята за храната като превенция – биоактивна, изчистена, лесноусвоима храна със запазени ензими, с която хората да обогатяват режима си през деня. Това сподели Живко Джамяров, съосновател на "Soul Kitchen", в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той обясни, че започва бизнеса си през 2009 г., когато се оформи и биоиндустрията в нашата страна. "Преди това се появиха и фирмите пионери, а през 2008 година се създадоха първите биомагазини, но тогава това беше абсолютна новост, непозната за хората България. В Европа това е тенденция от поне 30-40 години, когато в Германия и другите западните държави започва да се говори за биологично земеделие, отбеляза предприемачът.

Джамяров информира, че в България секторът изживя ръст през 2014-2016 г., като добави, че впоследствие, поради административни пречки и постоянни промени в Министерството на земеделието и храните, той обаче за момента е спаднал.

"Двояко и леко некоректно е да произвеждаш биопродукти и да не се сертифицираш като такъв тип производител. Истинските ползи от биопродуктите са именно в това, че хората не приемат химичните остатъци и другите вещества, използвани в конвенционалното земеделие", коментира Живко Джамяров.

Той обясни, че концепцията за "Soul Kitchen" първоначално започва като кетъринг с растителна храна, който се поръчва онлайн. "Идеята за ресторанта ни впоследствие беше клиентите сами да си създадат представа за мястото и да разкажат своята лична история за него. Става все по-трудно да привлечеш хората дори при изградена социална мрежа, а нашите клиенти обхващат широка аудитория", поясни Живко Джамяров.

Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още