Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Близо 750 млн. лв. ще струва реконструкцията на жп линията Русе-Варна

Очаква се обявяването на тръжна процедура за избор на изпълнител, след като се задейства новата ОП "Транспорт"

Възможно е да бъде пуснат скоростен влак между Русе и Гюргево през Дунав мост, но за целта първо трябва да бъде реконструирана жп линията Русе-Варна. Очаква се тръжната процедура да бъде обявена през втората половина на годината, съобщиха за  Investor.bg от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).

След това ще се пристъпи към подписване на договор и стартиране на строителството. От дружеството поясниха, че  разполагат с пълна проектна готовност за започване на реконструкцията.

Общата индикативна стойност на проекта е 749 млн. лева без ДДС. Очаква се проектът да бъде финансиран по Оперативна програма "Транспорт"  2014-2020 г.

Още по темата

Проектът е разделен на два участъка: Русе – Каспичан с дължина 135 км, еднопътна жп линия и Каспичан – Варна с дължина 97 км, двупътна жп линия.

Предвижда се строителството на железопътната линия да приключи до края на 2020 г.

В момента средно на ден по линията се возят около 780 пътници, заявиха от БДЖ. Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.

"Целта на обновяването на жп линията Русе-Варна е да се пусне скоростен влак Букурещ-Гюргево-Русе-Варна, което още повече ще натовари Дунав мост като съоръжение“, заяви областният управител на Русе Венцислав Калев, цитиран от БТА.

По данни на митницата в Русе средно по 5 000 превозни средства мниват за денонощие през Дунав мост в двете посоки. От тях леките автомобили са около 3000, а останалите са тежкотоварни камиони и около стотина автобуса.

Справка показва, че средно на година в посока Румъния през съоръжението преминават по около 700 000 превозни средства, като приблизително толкова влизат и в България.

По статията работи: автор Теодора Георгиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
0
 
3
преди 4 години
Няма профилна снимка
Я направете магистрала за тея пари, кви са тея жп-та :)
Иначе аз си пътувам с влакове, защото са ми удобни ама едва ли ще има голямо подобрение на пътникопотока, да ще е по бързичко, но нищо повече. Според мен инвестиция в магистрала е по добър вариант.
2
 
4
 
2
преди 4 години
Няма профилна снимка
За 780 пътници на ден 750 милиона инвестиция изглежда доста..
“Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.“
Преди да се похарчат толкова пари не е ли добре да се проучи малко пазара? Румънците идват главно с коли на морето и не съм сигурен, че и най-бързият влак би ги накарал да слезат от колите си..
Може да се окаже, че има много по приоритетни от тази линия..
0
 
3
 
1
преди 4 години
Едно добро начало за 'ренесанс' на ЖП транспорта в България...

Още от Икономика и политика
Endeavor ще подкрепя български предприемачи с програма за растеж