Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

БПГА: Отлагането на Закона за горивата е реверанс към сивата икономика

Това е пореден удар върху законността и прилагането на мерки за борба със сивата икономика и контрабандата, смятат от БСК

БПГА: Отлагането на Закона за горивата е реверанс към сивата икономика

Снимка: Ройтерс

Отлагането на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход (известен като Закон за горивата) ще удължи живота на сивата икономика в България, заявяват от Българска петролна и газова асоциация (БПГА) в писмена декларация, изпратена до медиите. 

Още по темата

Организацията изразява своето категорично несъгласие относно опита на министъра на икономиката Емил Караниколов да „протака“ влизането в сила на този закон, който вече е приет от българския парламент.

Според БПГА идеята за отлагането е целенасочен опит на изместване на дискусията за ограничаване на контрабандата на горива и измамите с ДДС чрез спекулации за противопоставяне на големи и малки компании от бранша, което ще доведе до ограничаване на свободната конкуренция.

„Заявяваме, че това никога не е било цел на компаниите, членуващи в БПГА. Нееднократно публично сме изразявали мнението си, че в условията на пазарна икономика, трябва да има равнопоставеност между участниците на пазара, която може да се осигури чрез ясни законови правила в сектора“, се споменава в декларацията.

От асоциацията настояват за извънредна среща с министър-председателя Бойко Борисов, на която БПГА ще представи своята позиция по този въпрос.

От друга страна организацията изразява и своето разочарование от действията на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), която изпрати молба до Емил Караниколов за отлагане на влизането в сила на Закона за горивата и в която са направени предложения за промени в неговите текстове.

Поради тази причина БПГА решава да прекрати своето колективно членство в конфедерацията след проведено извънредно заседание на Управителния съвет в сряда (9 януари).

Според БПГА това писмо не е било съгласувано с всички членове на КРИБ, които са могли да подготвят молбата още по време на обсъждането на този закон. В декларацията организацията изразява своето възмущение срещу нарушаването на вътрешния устав от страна на КРИБ, която е длъжна да информира всички свои членове за своята дейност.

Според КРИБ удължаването на срока за влизане в сила на закона за горивата ще помогне за изясняване проблемите на бизнеса от засегнатите сектори. Това става ясно от позицията на Конфедерацията на работодателите и индустриалците. КРИБ е изпратила писма до държавни институции с искане за решаване на възникналите проблеми чрез отлагане на влизането в сила на Закона с цел неговото прецизиране чрез необходимите изменения и допълнения.

На коренно противоположната позиция е друга работодателска организация - Българската стопанска камара (БСК).

БСК се противопоставя на предлаганото от Министерския съвет отлагане с 6 месеца на влизането в сила на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход и настоява правителството да оттегли предложението си.

Подобно действие би било пореден удар върху законността и прилагането на ефективни мерки за борба със сивата икономика и контрабандата, посочва се в позиция на камарата.

През последните години се наложи практиката на приемане, отмяна или отложено действие на закони под уличен или лобистки натиск. Аналогичен подход като този по ЗАРИДНПНП беше приложен и по отношение влизането в сила на определянето на такса „битови отпадъци“ на база количество, а не съобразно стойността на имотите или активите, пише в позицията.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
5
 
1
преди 2 месеца
Петролни продукти се произвеждат на 2-3 места и се внасят на 40 пункта, защо не се контролират тези 40-50 точки а се заяждат 10-20 хиляди търговци и клиенти на едро? Закона си е на Лукойл

Още от Икономика и политика
Зорница Мълчанкова – предприемач на проект със сърце