IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бумът на нискотарифните авиокомпании създава нов пазар в Югоизточна Европа

България и Румъния са сред най-бързоразвиващите се пазари в региона за 2016 г. на база капацитет места за заминаващи пътници

16:20 | 21.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

България е с най-голям растеж сред страните в Югоизточна Европа (ЮИЕ) в пътническия авиотранспорт благодарение най-вече на нискотарифните авиокомпании през 2016 г. Това показва нов доклад за нискотарифната авиоиндустрия в региона на SeeNews.

Докладът посочва, че развитието на нискотарифните авиокомпании в региона е в съответствие с глобалните тенденции - през 2016 г. за първи път досега с нискотарифни превозвачи пътуват повече от 1 милиард души по целия свят. Според експерти през 2030 г. нискотарифните превозвачи ще реализират 34% от световния въздушен трафика в Западна Европа делът им може да достигне до 60%. Очакванията са за сходно развитие и в ЮИЕ.

Бумът на нискотарифните пътувания създава нов пазар с нов тип клиенти, който обаче не измества вече утвърдените големи авиокомпании, а намира място до тях и допринася за разширяването на общия въздушен транспорт, пише в доклада. 

За разлика от България и Румъния обаче, националните превозвачи на Сърбия и Хърватия остават пред нискотарифните си конкуренти по брой превозени пътници.

В България националният превозвач Bulgaria Air през 2015 г. оглавява класацията на Летище София като брой полети седмично - със 122 полета, следван от Wizz Air и Ryanair. Въпреки това пътниците на Bulgaria Air намаляват с почти 80 хил. през 2015 г. в сравнение с предходната година.

Wizz Air конкурира с повече дестинации, както и по-голям капацитет на седалката, пише в доклада. Ryanair също се превръща в сериозен претендент на българския пазар - компанията си постави за цел постигане на 25% дял на българския пазар през 2017 г. и издигане до водещ авиопревозвач в средносрочен план.

Ryanair очаква увеличение с 40% на броя пътници по румънските си линии през финансовата 2018 г.

Според агенцията за медийни анализи Perceptica Ryanair и Wizz Air са най-популярните авиокомпании по отношение на медийното отразяване в социалните мрежи от трите водещи нискотарифни авиокомпании в България, Сърбия и Хърватия за периода юни 2016 г. - февруари 2017 г. И докато потребителите дават висока оценка в социалните мрежи на ценовите политики и промоционални практики на трите авиопревозвача, в същото време те силно критикуват политиката им за превоз на багаж и обслужване на клиенти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още