Бъдещият концесионер на Летище София ще бъде задължен да реализира инвестиции в размер не по-малък от 600 млн. евро за срока на концесията, като до десетата година ще трябва да изгради и нов пътнически терминал на аеропорта.
Това става ясно от стенограмата от последното заседание на Министерски съвет, проведено на 27 юни. Думите са на транспортния министър Ивайло Московски, който запозна правителството с детайлите около концесията на летището.
От думите му става ясно, че участниците в конкурса ще трябва да докажат, че оперират на поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно и да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години от минимум 200 милиона евро.
Кандидатите ще трябва да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро, а годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията, ще са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата – едно от двете, което е по-голямо.
Финансовият министър е приветствал предложението на Ивайло Московски, но сподели и някои забележки относно обезщетенията. Горанов цитира експертите на Министерство на финансите, които смятат, че предвидените обезщетения в проекта на концесионен договор при неговото предсрочно прекратяване не съответстват с чл. 150 от Закона за концесиите.
"Обезщетенията по проекта на концесионен договор са обвързани с дълга на концесионера към заемодателите към датата на прекратяване на концесионния договор, докато Законът за концесиите предвижда те да се базират на размера на невъзстановените разходи на концесионера за инвестиции в областта на съответната концесия“, обяснява Горанов.
Той добавя още, че липсва съпоставимост между задълженията на концедента и концесионера при съществуващо замърсяване, съответно при началната дата на концесията и към края на срока на концесията.
В края на разискванията по темата премиерът Бойко Борисов призовава транспортното министерство да се аргументира добре. „Искаме и новите влакове да купим, защото вече изнемогват железниците“, добави министър-председателят.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
преди 7 години *роми отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години 1/3 млади и умни, 2/3 ***, берачи, строители и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А първоначалните 7.6 млрд лева? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "... а годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията, ще са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС..."Супер! Чистата печалба за 2017 на САА е над 15 млн. лв. след приспадане на арбитражните разходи по делото с MAK/ADMAK. За тази година се очаква доста по-висока печалба. Супер сделка ще е - като с ЧЕЗ, Софийска вода и концесията на Банско - кон за кокошка... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Добре, че ни успокои - тъкмо се притеснявахме за третия терминал - двата до сега се затрудняват с изходящия еднопосочен трафик от млади, образовани и красиви българи - подарък за западните икономики. С оставащите 2-3 млн. от тази категория, обаче, третият терминал може да не оправдае очакванията за печалба.... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Абе много хубаво, ама то и с 2 терминала половин България се изнесе. Инвесторо е свидетел, те са до Терминал 1, сичкото народ покрай тях минава и заминава ... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар