IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България прие допълнителни европейски правила за "интелигентен транспорт"

По този начин държавата ни се спасява от иск пред Съда на Европейския съюз

11:11 | 29.01.13 г.
България прие допълнителни европейски правила за "интелигентен транспорт"

България прие допълнителна наредба за условията и правилата за внедряване на интелигентните транспортни системи в областта на автомобилния транспорт у нас. Това решение на Министерския съвет е обнародвано в днешния брой на Държавен вестник.

С наредбата се определят условията и реда за внедряване, както и начините за използване на интелигентните транспортни системи в областта на автомобилния транспорт у нас.

С нейна помощ ще бъде улеснено прилагането на европейското законодателство във връзка с въвеждането и управлението на интелигентния транспорт у нас.

Припомняме, че през ноември миналата година Европейската комисия в мотивирано становище поиска от България, Кипър и Португалия да предприемат допълнителни мерки за улесняване на реализацията на интелигентните транспортни системи. Тогава ЕК изпрати писмо до България, в което напомни, че страната ни изостава с въведжането на директивата.

Една от основните цели на Еврокомисията е да подкрепи реализацията на интелигентни транспортни системи при пътния транспорт и връзката му с други видове транспорт. По този начин транспортните връзки на територията на страните членки на ЕС ще бъдат улеснени значително.

В края на ноември 2012 г. ЕК изпрати официално писмо, в което коментира, че трите държави членки – България, Кипър и Португалия, не са транспонирали изцяло посочената директива в националното си законодателство, въпреки че от тях беше поискано да направят това до 27 февруари 2012 г. В съответствие с директивата държавите членки гарантират, че приетите от комисията спецификации се прилагат при въвеждането на приложения и услуги в системите.

Тогава от Еврокомисията изразиха притеснението си, че закъснялото транспониране на директивата може да осуети ефективността и навременното прилагане на тези спецификации. В началото на декември Брюксел даде срок от два месеца, в който България трябваше да приеме въпросната допълнителна директива или да информира комисията за предприетите мерки, за да гарантира пълното съответствие със законите на ЕС.

Ако държавата ни не бе въвела директивата, ЕК можеше да предяви иск срещу страната ни пред Съда на ЕС.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:26 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още