Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Българинът може да си позволи нова кола, но сме с най-стария автопарк в ЕС

Трябва по-бърза промяна при инфраструктурни проблеми на пътната безопасност, посочи Росен Рапчев, бивш началник на "Пътна полиция"

гледано: 3350   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
2 гласа
Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили, но ние караме най-стария автопарк в ЕС, който е част от пътната безопасност. Това коментира пред Bulgaria ON AIR  бившият началник на „Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев.
Още по темата

Той посочи стряскаща статистика, според която страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е само Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.

„Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", каза Рапчев и посочи, че безопасността на движение е изключително сложна, защото е комплексен механизъм.

Експертът смята, че не се прави достатъчно само с промяната на една мярка и определи безопасността като комплекс от много мерки и механизми.

Той е на мнение, че в последните години се движим в правилната посока, но темповете са бавни, като свърза това със ситуацията и финансовото положение.  По думите му държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бърза промяна при инфраструктурни проблеми.

Росен Рапчев напомни, че тази година са наблегнали на няколко основни теми - телефон, колани, скорост, за които е доказано, че са най-опасните.

„Телефонът и разсейването - не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, губят представа къде се намират“, отбеляза рисковете в градска среда експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с коронакризата, трафикът е намалял  с 30-40%, а по същия начин е паднал и броят на произшествията и загиналите.

„Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът, водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек", посочи той.

Наблюденията на Рапчев показват, че в последните десет години юли е най-аварийният месец в България, защото се натрупват много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави експертът от Държавна агенция за пътна безопасност.

Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.

По статията работиха: Екип на Bulgaria On Air, редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
0
 
8
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
той ако Пykне пише по-долу за мал.умния джигит.
0
 
2
 
7
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
За да се подобри безопасността на пътното платно в България трябва всички дрифтаджии, гонкаджии, каращи на нартотици, превишаващи скоростта с над 30км час, половината мотористи, които карат като изпуснати от лудницата и всички други мало,умни джигити да се мачкат с цялата сила на закона, да се глобяват с все по-нарастващи суми, да им се взимат книжки и да получават първо условни присъди, а при последващо сериозно престъпление и затвор. Всички контролни органи уличени в корупция да се уволняват без милост.
Нормално ли е някакъ *** да кара с 300 по околовръстното на столицата, да рискува животите на може би десетки невинни хора (той и *** само добро дело ще свърши, сигурно единственото в жалкия му комплексиран живот). И държавата НЯМАЛО как да го глоби за превишена скоост? За какво
2
 
6
 
6
преди 1 месец
Народът най-добре знае кое е най-добре за него.
Когато някой започне да му обяснява, по-скоро внушава поредните глупости само ме разсмива.
3
 
5
 
5
преди 1 месец
Няма профилна снимка
...колкото по стара е една японска или немска кола толкова е по добре направена. Аз съм фен на тези стари коли. Тези с таблетите вътре са пълни ***. Ако няма делко е вече ала бала...
7
 
7
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Разбира се, повечето българи могат да си позволят лизинг за евтина, но нова кола, без това да ги разорява.
Но нашенецът обича да демонстрира статус, купува дърти мерцедеси, беемвета и аудита, после реве. Новите коли имат по 5 и повече години гаранция.
Взима две иляди лева заплата, но си купува последния айфон, 10 годишно беемве петица...манталитет, кво да правиш. Във вдички екс соц държави е подобно.

Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 14 август