Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Българска технологична компания с амбиции за лидерско място на глобалния пазар

Забравихме всичко, което се е правило в сферата в последните 30-40 години, и така създадохме нашия продукт, казва съоснователят на StorPool Storage Боян Иванов

Българска технологична компания с амбиции за лидерско място на глобалния пазар

Снимка: Pixabay

StorPool Storage е българска компания, създаваща софтуер, която има амбиции да стане едно от трите най-добри дружества в сферата си в световен мащаб. Повече за иновативния производител и неговата дейност разказа съоснователят му Боян Иванов в предаването „Бизнес среща“ с водещ Таня Кръстева.

Идеята за създаването на софтуер за съхранение на данни идва след множество оплаквания за липсата на подобно решение от представители на фирми, разказа Иванов.

„Забравихме всичко, което се е правило в сферата в последните 30-40 години, и така създадохме нашия продукт“, посочва той.

Според госта на пазар, възлизащ на над 100 млрд. долара годишно, има огромно поле за развитие, като конкуренцията обаче е едно от най-големите предизвикателства.

„В България има страхотен инженерен талант, но той обикновено се опитва да копира успешни модели от Запада или работи върху аутсорсинг модели на бизнес процеси. В това няма лошо, но много по-добре би било той да се използва за създаването на продукт, който да се наложи на глобалния пазар“, смята Иванов.

Основателите на компанията използват лични средства за създаването ѝ, като по-късно се насочват към привличане на инвестиции от програми за рисково финансиране, разказа Иванов. Той посочи, че за момента дружеството се издържа само, като все още не обмисля възможността за първично публично предлагане.

„Ако се прави нещо иновативно, хората искат да ползват тази иновация. Ако нещата се вършат добре и систематично, компанията расте и чак след това може да мисли за IPO или купуването на нови фирми“, посочи той.

Основните пазари на амбициозната българска компания са почти навсякъде по света, разказа нейният основател.

„Близо 50% от продуктите ни са за европейския пазар, около 30 – за Северна Америка, а останалите се изнасят на доста различни дестинации“, допълни Иванов.

Още от разговора вижте във видеото.

гледано: 2383   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
3 гласа

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
7
 
2
Sakamano до: redcretin
преди 1 месец
Ами защо не го сравним с някой от продуктите които ти си създал? В случай, че още не си пуснал водата в тоалетната. Иначе ще трябва да почакаме до утре.
10
 
2
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Как да забравите, като не сте го знаели :)
Що 3то място, я направо номер 1 хахахахаха!

Още от Икономика и политика
Агустин Карстенс: БНБ е пример за опазване на икономическата стабилност