Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Българските шофьори: В пакета „Макрон“ има точки, които са в наша полза

Шофьорите настояват за колективни трудови договори и повишаване на осигурителните прагове в бранша

Българските шофьори: В пакета „Макрон“ има точки, които са в наша полза

Снимка: Архив Ройтерс

Въпреки че гледната точка на шофьорите е слабо застъпена през цялото време, в което се обсъжда пакета „Макрон“, в него има точки, които са в интерес на гилдията. Това коментира в ефира на БНР Господин Иванов от Сдружението на българските професионални шофьори (СБШ).

„В част от предложенията на френския президент ние виждахме шанс за по-добро заплащане откъм осигуряване и откъм заплати. Имаше точка, в която ни беше предложено равно заплащане за равен труд – тоест, да ни се плаща почасово, както примерно в Германия, в Австрия, поне по минималните стандарти за тези страни. Това щеше да бъде осигурителен праг. Виждахме повишаване на заплатата. Повтарям заплатата, а не на дохода, защото има разлика. Доходът при нас се образува от заплата 560 лв. плюс командировъчни. Тази пропорция изобщо не ни устройва и искаме уличаване на осигурителните прагове“, обясни Иванов защо представители на СБШ не се включиха във вчерашния протест в Брюксел.

Още по темата

Шофьорите искат преструктуриране на средствата, защото заплатата е малък процент от доходите им. „Когато излязат в болничен, шофьорите излизат на база минимален осигурителен доход, а когато се пенсионират получават малка пенсия. Вчера един колега се оплака в социалните мрежи - 44 години стаж, но 207 лв. пенсия. Вие ми кажете нормално ли е 30-40 години да живееш в камион и да вземеш 200 лв. или 250 лв. пенсия. Никъде в Европа, доколкото знаем, го няма този начин на плащане“, каза Иванов.

Той отчете и огромна разлика в това отношение сред българите, които работят за чуждестранни фирми и тези, които работят в чужбина, но за български превозвачи.

„Осъзнаваме, че част от мерките са изключително спорни и дискриминационни“, заяви той и оцени каботажа и връщането на камионите като „изключителен проблем“ за превозвачите. Иванов призова фирмите у нас да покажат, че наистина мислят за своите шофьори и да им предложат колективни трудови договори.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

3
 
4
 
4
преди 2 месеца
Хех, загрижили се били ЕС за нашите шофьори.
Смеххх.

И какво означава пенсиониран шофьор, повечето въртят геврека и след пенсия. Тъкмо могат да започнат да се осигуряват на реални доходи, ако искат да я качат. Но повечето(вкл и аз) предпочитам кеш сега и веднага, отколкото в някакво мъгляво бъдеще.
1
 
5
 
3
преди 2 месеца
ми като си се осигурявал на 200 лв, взимал си 1500 евро на месец на ръка, да си заделял от тях за пенсия, тоест тук проблема си е при нас, ако чакаме законопроекта макрон да ни реши тези казуси...
8
 
11
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Ако приравнят ставките и заплащането, всички ганювци ще ги изритат веднага - те точно това и искат, затова го предлагат -някой се е заблудил, че им пука за работниците. За какво ти е да караш шофьор от България ако ще му плащаш колкото на германеца? Те и сега могат да работят по германските ставки, ама що ли не ги взимат германските фирми?
4
 
16
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
ууу сефте да чуя едно адекватно интервю по темата ...

Още от Икономика и политика
Заместник-министърът на младежта и спорта Ваня Колева подаде оставка