Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

ЦГМ няма да има посредник за SMS-и и в “синя” и “зелена” зони

До края на годината Центърът за градска мобилност ще пусне и т. нар. дигитален талон

ЦГМ няма да има посредник за SMS-и и в “синя” и “зелена” зони

Снимка: Pixabay

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в "синя" и "зелена" зони в София и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи, съобщиха от Центъра. 

До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември. 

ЦГМ обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на Закона за обществените поръчки с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и. 

Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. 

Още по темата

Доставчиците, с които се очаква да бъдат сключени договори по обявената поръчка, ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и. За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата-посредник, е бил 15%, а за последните 4 години е 13 на сто. В настоящата обществена поръчка е до 12%, се посочва в съобщението. 

За клиентите на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.

До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дружеството планира да има такова приложение, както и дава правото на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10 на сто търговска отстъпка (такава е тя към момента и за търговците, които продават хартиени талони за паркиране). Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.

Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50 на сто от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги (в момента се довършва този на метростанция "Васил Левски", който е със 197 места, и предстоят ремонтите на паркингите на Централна гара и бул. "Сливница")и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт, допълват от ЦГМ. 

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Пандемията удари и rent-a-car бизнеса в България