IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Диана Ковачева: Стимулирането на съвестните шофьори не е достатъчно

Пет години дисциплинираните водачи ще се борят за отстъпка от 23%, това не е справедливо, твърди омбъдсманът

10:38 | 12.12.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Стимулирането на съвестните шофьори не е достатъчно. Това коментира омбудсманът Диана Ковачева в ефира на Нова телевизия. Според нея новият метод ощетява гражданите. Липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на шофьорите, допълни още тя.

Вчера от Комисията за финансов надзор (КФН) обявиха, че ще направят още едно обществено обсъждане и така на практика ще бъде удължен срокът за приемането на системата поне до март догодина. За подобна стъпка призова и омбудсманът. 

Според първоначалните разчети наказанието може да стигне до 400%, а  бонусът е в далеч по-малки размери, твърди Ковачева. „Стимулирането на съвестните шофьори е доста малко. Пет години ще се борят за отстъпка от 23%. Възможно е дори такива да не достигнат този процент, тъй като в полицата се записват и други хора, а с техния „малус” може да се отрази", коментира общественият защитник. По думите на Ковачева всеки трябва да отговаря за своите нарушения.

Вчера от БСП също настояха проектът на наредбата за бонус-малус системата да бъде оттеглен и преработен.

Преди седмица от Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) коментираха, че с въвеждането на системата „бонус - малус" цената на задължителната застраховка „Гражданска отговорност" няма да се вдигне, а ще намалее в различна степен за 80% от шофьорите. От тази система застрахователите няма да реализират допълнителни печалби.

Припомняме още, че миналата година по това време между Комисията за финансов надзор (КФН) и бизнеса имаше доста разногласия по казуса, които явно вече са преодолени.

Фокусът на системата „бонус-малус“ в глобален план е върху стимулиране на отговорно поведение на пътя на водачите и върху ангажиментите на собственици на МПС. Целта на „бонус-малус“ е да  коригира в дългосрочен план поведението на участниците на пътя, да промени нагласата на мислене при шофиране и да засили вниманието към спазването на правилата за движение. Системата „бонус-малус“ поставя акцент върху пряката връзка между поведението на водачите на пътя, спазването на отговорностите на собствениците на МПС и нивата на пътен травматизъм в България, обясняват пък от КФН.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
Mit1
преди 4 години
Абсолютно нечестно е. Толкова очевидно е в процентите, че направо вади очите. Как смеят да казват, че ще е по-добре и застрахователите няма да взимат от това, нямам никаква идея, абсолютна наглост!ОК, нека са 400% или друг много висок процент отгоре, но защо от другата страна стимулът да е толкова малък!!! Защо трябва години наред да се "бориш" за него, а обратното да е мигновенно негативно и да те удря по джоба!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
Hahoto
преди 4 години
Фокусът на системата бонус-малус в глобален план е върху стимулиране на портфейла на водачите по възможно най-вулгарен начин, но прикрито през добри намерения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още