Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

До два месеца ще има нови правила за електрически тротинетки

Първите глоби за каране на тротинетки обаче вече са факт

До два месеца ще има нови правила за електрически тротинетки

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Готови сме с проект за промени в Закона за движение по пътищата, така че вярвам, че до месец - два бихме могли да имаме регламент по какъв начин да се придвижват тротинетките във всички области на България. Това обясни в ефира на БНТ Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорта в Столичния общински съвет.

Първите глоби за каране на тротинетки обаче вече са факт. В района на кръговото на телевизионната кула в София полицаи издадоха акт на Пол Найденов за нарушение на Закона за движение по пътищата, съобщава bTV. В него е написано, че е нарушен текст от закона, който казва, че по пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер. 

Още по темата

Пред телевизията санкционираният мъж уточнява, че се е опитал да регистрира тротинетката в КАТ, но от там искали да им предостави договор за покупко-продажба. „После видяха мощността на тротинетката и ми казаха, че тя не подлежи на регистриране”, обясни Пол Найденов. Той заяви, че ще обжалва акта, защото има дупка в закона. По думите му липсата на регламентиране прави всички, които карат тротинетки, престъпници

Междувременно се очаква до края на тази седмица Държавната агенция за пътна безопасност също да даде предложения за правила за ползването на електрическите тротинетки.

Според Владислав Стоицов от Българската асоциация за електромобилност това, че тротинетките не са упоменати в закона не ги прави незаконни. „Общината е подписала меморандум с три компании с идеята, доколкото е възможно, да регулира важни за безопасността на всички елементи от придвижването. Това е опит да се въведе някакъв ред преди законите да се променят”, поясни пък Елица Панайотова, която е координатор на проекта „Зелена София”.

По думите й световната практика е, че тротинетките по-скоро се приравняват към велосипедите. 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
7
 
2
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Tъй като сме тръгнали да почнем и инвалидите да глобяваме? По селата бабите почнаха да щъкат с електрически триколки, елате да глобите майките си, другари милиционери!

Наредба за регистрацията на МПС

НАРЕДБА № I-45 ОТ 24 МАРТ 2000 Г. ЗА РЕГИСТРАЦИЯТА, ОТЧЕТА ПУСКАНЕТО В ДВИЖЕНИЕ И СПИРАНЕТО ОТ ДВИЖЕНИЕ НА МОТОРНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И НА РЕМАРКЕТАТА, ТЕГЛЕНИ ОТ ТЯХ (ЗАГЛ. ИЗМ. И ДОП. - ДВ, БР. 105 ОТ 2002 Г.)



(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 57 от 2007 г.) Не подлежат на регистрация по реда на тази наредба:
1. тролейбусите;
2. верижните, строителните, селскостопанските и другите самоходни машини;
3. моторните превозни средства, предназначени за състезания по затворен маршрут;
4. велосипедите с допълнително монтиран двигател;
5. инвалидните колички с двигател.
1
 
14
 
1
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Когато има липса на регламент "законова дупка" това не означава ли че е позволено това за което няма закон ? Следвайки фундаменталния принцип на всяка демокрация, че когато нещо не е забранено е позволено ?

Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 12-и август