IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Едва 10% от туристите избират България за културен туризъм

Мая Кънева от Българската асоциация на туристическите агенции смята, че в страната ни има неразработена златна ниша в туристическия бранш

13:52 | 30.10.17 г.
Едва 10% от туристите избират България за културен туризъм

Има нарастване на културния туризъм у нас, но България изостава от световните тенденции. В световен мащаб около 42-47% от пътуващите посочват именно културния туризъм като цел на своето пътуване, но това число у нас е едва 10-11%. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Мая Кънева от Българската асоциация на туристическите агенции.

„Има предпоставки за нарастване на тази ниша, отбеляза тя. – За щастие, България е страна с много богат ресурс в това отношение – разполагаме с многопластово културно наследство, защото територията на страната ни е кръстопът на всички европейски култури и цивилизации. Туристите, които посещават България наблюдават този феномен.“

Според нея темата за културния туризъм вече заема своето място в общественото пространство и в туристическия бранш.

По думите ѝ този вид туризъм дава възможности за допълнително развитие и удължаване на сезоните.

Тя напомни, че културният туризъм е насочен към определен вид туристи, които пътуват с точна цел – те знаят какво искат да видят, търсят обектите, като на тях не може да се предложи „каквато и да е услуга “.
   
Мая Кънева е на мнение, че България може да предложи много заради богатството и потенциала с „природни атропогенни ресурси – културно наследство, уникален фолклор, етническо многообразие, наличие на етнически групи, запазили своя бит и култура, българска кухня и чудесни вина“.

Тя е категорична, че трябва да се премахнат пречките пред културния туризъм и като една от тях посочи недобрата транспортна връзка на България със света.

Експертът от Българската асоциация на туристическите агенции препоръча да се създадат български представителства в чужбина, които ще са по-близко до потенциалния клиент.

Какво следва да бъде направено, за да бъде развит допълнително секторът на културния туризъм, който да е в симбиоза с морския и планинския туризъм? Какво съдържат пакетните услуги за туристите, посетили България? Как да се създаде допълнително поминък в културния туризъм?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:25 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още