Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Експерт: България е формален участник в надпреварата за завод на Volkswagen

Натискът върху автомобилната индустрия е колосален, коментира Калоян Желев

Експерт: България е формален участник в надпреварата за завод на Volkswagen

Снимка: Ройтерс

България е формален участник в надпреварата за автомобилен завод на Volkswagen, предизвикан от интерес отвън. Такова мнение изрази автомобилният експерт Калоян Желев пред Ивайло Лаков за предаването „Клуб Investor“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„За да бъдем наистина сериозна инвестиционна дестинация, ние трябва да направим една задълбочена и комплексна подготвителна работа в страната си. Имаме голямо, сложно и много интересно домашно за писане. Нямаме никакви обективни основания, да бъдем конкурент на Турция за завода на VW“, коментира експертът. 

Още по темата

По-глобално погледнато натискът върху автомобилната индустрия е колосален, защото компаниите са изправени пред безпрецедентна радикална промяна в цялата си история, изтъква още Желев.

„Първата причина е технологична. Автомобилната индустрия се намира на един водораздел. В 130-годишната си история толкова дълбок технологичен преход никога не е предстоял. Никога досега задвижващите системи не са били пред толкова радикална промяна. Добрият стар двигател с вътрешно горене лека полека през следващите десетилетия ще намалява своето влияние от една страна. От друга страна - къде е бъдещето? Всички сме свикнали да гледаме на електромобилите, като на единствената възможност, а тя не е“, допълни още той.

Двигателят с вътрешно горене ще продължи да доминира в следващите няколко десетилетия, но идва ред и на технологичното бъдеще, което е неизбежно, коментира експертът.

„Другата страна на нещата е промяната в демографията на крайния потребител и в неговите нагласи. Скоро четох много любопитни данни, според които автомобилната екосистема генерира оборот за 2015 г. от 3,5 трлн. долара. Това са производителите, веригата на доставките и услугите, свързани с тях. До 2030 г. данните и споделеното пътуване ще създаде допълните парични потоци в размер на 1,5 трлн. долара“, посочи още Желев.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
10
 
4
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Да.
Икономически погледнато нямаме шанс с/и Турция.
Но колкото и да отричат политиката също играе в избора.
Да не забравяме, че Турция на практикае и част от две войни в момента - в Сирия и срещу Кюрдите. А това са обективни рискове
6
 
16
 
3
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Логично е, след първоначалната еуфория около новите електромобили да се погледне по-трезво на нещата и вероятно големите автомобилостроители на Стария континент ще овладеят този процес. Смислено е да се запитаме - по-изгодно ли е производството на електромолили и най-важното - дали е по-екологично?! Дали литият, неговото легиране и обработка са екологични и дали са в достатъчни количества на нашата планета? Дали големите серии са реалистични и каква е сметката по отношение на изгодността? Всички тези въпроси, включително и темата за алтернативни горива, е най-логично да наклонят везните отново към традиционните автомобили. Но, предстои да видим!
7
 
48
 
2
преди 7 месеца
Наистина Фолксваген държи формално в играта Единствената цел да прави това е да продължава да изнудва Ердоган за по големи стимули и субсидии за завода си в Измир Това не е честно но каква честност очакваме от големите акули в бизнеса Да не би да беше честно когато излъгаха за емисиите на двигателите си и сега се чудят коя дребна риба да накиснат
12
 
45
 
1
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Абе ние една магистрала не можем да направим като хората...
Някой да е пътувал по Тракия наскоро?

Още от Икономика и политика
Парламентът прие окончателно актуализацията на бюджета за 2020 г.