Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Експерти измислиха ново решение за връзката на Перник със столичното метро

Транспортните специалисти предлагат да бъдат купени двусистемни мотриси

Експерти измислиха ново решение за връзката на Перник със столичното метро

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Транспортни специалисти предлагат ново решение за връзката на Перник със столичното метро. Това съобщи на пресконференция Мартин Златков - асистент във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков", предаде БТА.

Според тях по-рационално би било закупуването на двусистемни мотриси, които да излизат от тунела на трета метролиния при 19-та метростанция (Горна баня) и по съществуващото жп трасе да правят връзка с Перник, дори и с Радомир. 

Още по темата

Двусистемната мотриса е електрически мотрисен влак, който може да се захранва и от система за железопътен транспорт, и от система за метро, обясни Златков. По думите му вече е внесено предложение в Столичен общински съвет от 30 ноември за удължаване на трети метродиаметър и закупуване на такива мотриси.

Така ще се облагодетелстват и жителите на София, увери Златков. Според него екологичният релсов електрически транспорт ще доведе до намаляване на трафика през Владайския проход и автомагистрала "Люлин", което чувствително ще снижи вредните емисии, генерирани от влизащите в столицата автомобили, ще се решат проблеми с паркирането, шум и задръствания.

Времето за пътуване ще се съкрати почти двойно, заяви Златков. По думите му предложението е подкрепено от граждански инициативен комитет за подобряване на качеството на живот на населените места и квартали в южната част на София.

По статията работи: Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
vzhekoff до: Императорът
преди 2 години
Няма профилна снимка
Не само София
6
 
3
 
1
преди 2 години
Първо отклониха трасето на трети метродиаметър, сега се усетиха и какви проcтoтии да измислят се чудят. Ако ІІІ метродиаметър си беше по оригиналното трасе - по Борис ІІІ-ий до Княжево, просто можеше да се удължи до Перник - от Княжево до - са само 9 километра. Овча Мисъл можеше да бъде свързана с метрото чрез отклонение от І метродиаметър - от МС Вардар през Красна поляна... ама нали София се управлява от идиoтски ceляни...

Още от Икономика и политика
Илия Кръстев: България може да стане лидер в областта на развойната дейност