IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електронната система за продажба на билети за влак се отлага за 2014 г.

До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за външен изпълнител за разработването на нов софтуер

16:08 | 04.09.13 г. 1
<p>
	Снимка:<em> Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

До края на 2014 г. ще бъде напълно готова и въведена в експлоатация електронната система за продажба на билети за влак. Тя ще включва, както закупуването на билет през сайта на БДЖ, така и купуването му чрез SMS. От холдинга планират да инвестират в проекта около 50-60 хил. лв.

Този ангажимент е сред поетите от страна на новото ръководство на Холдинг „Български държавни железници“ с цел оздравяването и модернизирането на дружеството. Приоритетите за бъдещето на железницата бяха представени днес на обща пресконференция на новото ръководство на държавната железница.

Новият изпълнителен директор на БДЖ Християн Кръстев обясни, че първоначално по план е било заложено системата за електронното продаване на билетите да бъде готова още до края на тази календарна година. На този етап холдингът няма готовността за въвеждането й, а най-реалистичен би бил крайният срок декември 2014 г.", заяви той.

Системата за електронно продаване на билети е част от голям проект, който включва продажба на билети онлайн през сайта на БДЖ и SMS-закупуване на билети. Ръководството на хп превозвача планира да постави на места и специални машини, през които клиентите да могат да си взимат билети сами. Купуването на билет ще е възможно и чрез турооператорска агенция. Ще бъде въведена и опцията за плащане с банкова карта, което ще улесни главно интернет продажбите. Остава валиден и досегашния начин да се продават на касите на превозвача.

„По този начин целим железопътния транспорт да стане конкурентен на сухопътния. В момента цялата билетопродаваща система е базирана на ДОС. Тя трябва да се подмени. Ще търсим как да свържем различните видове транспорт - например как от автобус да се прекачим на влак и обратното", категоричен бе новият изпълнителен директор на холдинга.

За новата интегрирана система за продаване на билети ще бъде изграден специалeн софтуер, който ще обменя информация между различните методи за продажба, ще събира и информацията за предварителната резервация, отмяна на пътувания и други. Самият софтуер все още не е завършен. По думите на Кръстев в близкия месец БДЖ ще обяви обществена поръчка, с която да намери външен изпълнител за разработването на софтуера.

Идеята за онлайн продажба на билети, както и закупуването на билети чрез SMS не е на едно или две от сменилите се вече ръководства на дружествата. Предложението за електронизирането на услугите на железницата е на дневен ред от няколко години.

През миналата зима бившето ръководство на холдинга дори се ангажираше с конкретни дати за пускането на услугите поетапно. Първи трябваше да станат достъпни sms-билетите и то още в началото на декември 2012 г. Въвеждането на този вид услуга забуксува, след като многократно от ръководството се оплакаха, че срещат проблеми в преговорите с мобилните оператори. Както Investor.bg вече писа самият софтуер за sms билетите е струвал близо 35 хил. лв. на БДЖ. На този етап няма яснота дали ще се използва вече съществуващия софтуер.

Още бъдещи планове

От декември тази година БДЖ планира да възстанови 125 влака по различни линии в страната. Християн Кръстев посочи, че за последните години са закрити над 250 линии, като сега на дневен ред е възстановяването на поне половината от тях.

Ще се засилят влаковете по линиите София - Русе, София - Пловдив и София - Перник. За да може да бъде изпълнена тази мярка, се очаква до края на декември от ремонт да излязат близо 190 вагона, за които има сключени договори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Сините камъни
преди 10 години
Винаги като стане дума за БДЖ и се сещам, че вече хората на Чикаго не помнят и не знаят, че в Чикаго е имало трамваи. Всички релси са били извадени за няколко дни и всичко е унищожено. За да се даде път на "прогреса"! Демек на автомобила, който ползва газ!И винаги се чудя, за какво са тия магистрали, за какво са тия нервни пътища, след като няма нищо по удобно от удобния влак. Гледам магистралите в Америка. Лудница! Три платна, четири, пет, а в Калифорния са ми казвали че има и по 16 платна в едната посока.Да минеш през Далас, си е истинско предизвикателство. Като видях, че нямаме никакви кеш пари, давай през града. Толкова петолъчки на едно място, на всеки стълб петолъчка! И на всичкото отгоре бензина на червено. В последния момент успях да се престроя и да изляза и мъжа ми се скара, че съм излязла на бензиностанция на Шеврон. А вътре, една истинска рускиня, която обаче не знае, че е рускиня, защото е американка! Спомени.....И няма да забравя експреса Бургас София.......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още