Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Германия остава най-желан търговски партньор за българските фирми

Швейцария бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания

Германия остава най-желан търговски партньор за българските фирми

Снимка: Архив Ройтерс

Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП), съобщи работодателската организация.

Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването тази година.

Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия, бележим намаление в стокообмена по различни причини. 

Още по темата

При Турция причината е заради поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а при Русия - заради все още съществуващото ембарго в някои сектори.

Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-о място, а  в тазгодишното проучване е на трета позиция.

Над 77% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си, 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки, 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%),  услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

Близо две трети от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения.

Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийският икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1)  са останалите водещи теми, от които бизнесът се интересува.

Българските компании смятат, че са достатъчно информирани по темата за Brexit.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Правосъдният министър запозна адвокати с указанията за работата на ДЛР*