Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Й. Матеев: Търговските вериги трябва да помагат на българските производители

Няма монополи или картели при веригите за бързооборотни стоки, каза икономистът

Й. Матеев: Търговските вериги трябва да помагат на българските производители

Йордан Матеев, Снимка: Bulgaria On Air

В България има много силна конкуренция сред търговските вериги за бързооборотни стоки. 10% от най-големите вериги държат пазарен дял от под една трета. Това каза в ефира на Bulgaria On Air изпълнителният директор на Сдружение за модерна търговия Йордан Матеев.

„Всеки един български производител има огромен избор от търговски вериги, в които да предостави продукцията си. Ако някоя от тях не приеме неговите стоки, то той ще отиде в друга верига. Ако никой обаче не пожелае продукцията му, то съответният производител трябва да се замисли дали е конкурентоспособен“, обясни Матеев.

Той беше категоричен, че при големите търговски вериги няма монополи или картели.

„Има картели при българските производители и те са откривани. Не е коректно обаче да се ползват тези думи за веригите“, твърди икономистът.

Във връзка със циркулиращите в обществото идеи за Закона за защита на конкуренцията не са били представяни на асоциацията.

„Идеята за затваряне на супермаркетите и хипермаркетите през уикенда не е дорба. Ние се опитахме да убедим българското общество, че това ще навреди. Хората искат ниски цени, а те се получават от конкуренцията. Ако се затворят хипермаркетите ще стане обратното“, коментира Матеев.

По думите му съображенията на държавите, в които се използва тази практика, са други.

„Има страни, в които супермаркетите не работят в неделя. Това обаче е договорка между синдикатите, а причината е, че са по-религизони и затова неделя е почивен ден. Има държави, като Франция, в които вече се разпадат тези уговорки“, обясни икономистът.

Според него е необходимо търговските вериги да помагат на българските производители да изнасят продукцията си зад граница. Някои от тях са конкурентоспособни и това е благодарение на тези вериги, които им помагат за реализацията на българския пазар.

По статията работи: Кристина Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
САЩ са представили на България предложение за договор за изтребителите F-16