IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И сайтовете ще получават медийни пакети за изборите

Извън групата на медийните услуги остават личните блогове и социалните мрежи, реши ЦИК

16:57 | 13.02.17 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Централната избирателна комисия (ЦИК) е включила сайтовете или т. нар. онлайн новинарски услуги - електронните издания на вестници, информационните агенции и другите електронни издания, сред медиите, в които партии и инициативни комитети могат да рекламират за изборите с държавни средства, става ясно от решение на Комисията.

Припомняме, че за изборите за президент и вицепрезидент през ноември 2016 г. комисията не позволи на партиите да рекламират в сайтовете с държавни пари. Това беше оспорвано пред Върховния административен съд, който обаче отхвърли жалбите.

Малко след това от  ЦИК обявиха, че ще вземат решение при всеки конкретен случай. Тогава от комисията изрично посочваха какво е "медийна услуга" - печатни медии (вестници, списания и други периодични издания) и обществени и търговски електронни медии – лицензираните или регистрираните обществени или търговски доставчици на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги. 

Сега към този списък са добавени и онлайн новинарски услуги – електронните издания на вестници, списания, информационни агенции и други електронни издания. Извън групата на медийните услуги ЦИК поставя личните блогове и социалните мрежи.

До 24 февруари е срокът, в който ЦИК ще трябва да определи колко и кои формации ще имат право на медийни пакети.

Държавата предоставя средства за медийни пакети в размер на 40 хил. лв. с ДДС на партии и коалиции, които са регистрирали кандидати за народни представители във всички изборни райони и които нямат право на държавна субсидия по Закона за политическите партии.

Средствата на инициативните комитети, които са регистрирали кандидати за народни представители, са 5 хил. лв.
Средствата се включват в сумата към общия размер на финансирането на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети в изборите за народни представители, който не може да надхвърля 3 млн. лв. за партия и коалиция и 200 хил. лв. за инициативен комитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:03 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още