Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ясен Танев: Проектът за електронно фактуриране ще намали разходите на бизнеса

До края на юли може да има концепция за промяна на бизнес модела за трансфер на данни, посочи председателят на Българската асоциация за развитие на бизнес софтуер

гледано: 2368   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Проектът за софтуерна фискализация и електронни фактури би трябвало да намали разходите на бизнеса за комуникация с Националната агенция за приходите и това да става по много по-сигурен начин. Има оптимизъм в бизнеса заради съобщението на служебният министър на финансите Асен Василев преди дни, че започва проект по електронно фактуриране. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт“ Ясен Танев, председател на Българската асоциация за развитие на бизнес софтуер.
Още по темата

„Има много ясно послание и то е в две посоки. Едното е, че Наредба-18 в този й вид е административно тежка и тя не може да продължи да съществува точно така. Другото е, че електронизацията е неизбежна и фактурите трябва да започнат да пристигат в реално време“, прогнозира той.

Според Танев в момента на бизнеса е даден знак, че е дошъл моментът за алтернативите на Наредба-18.

„Модерният бизнес се нуждае от нова технологична рамка за комуникация с НАП, като в момента почти е завършил един пилотен проект за електронните магазини“, информира председателят на Българската асоциация за развитие на бизнес софтуер.

Ясен Танев очаква проектът за електронно фактуриране да намали разходите на бизнеса за комуникация с НАП, като това стане по много по-сигурен начин. „Намалената административна тежест дава шанс на млади хора и малки бизнеси да се включат, без да бъдат съсипани от административната тежест и 350-те страници на класическата наредба“, посочи той.

Председателят на Българската асоциация за развитие на бизнес софтуер смята, че при появата на тези две алтернативи „скоро ще видим как производителите на касови апарати ще се превърнат в софтуерни фискализатори, защото микрокомпютрите, които са в тях могат да изпращат тези данни към НАП“.

„Който иска да използва касови апарати и да живее в рамките на Н-18, нека да живее в тази наредба и да се чувства щастлив, но ако направим алтернатива, според мен тя трябва да бъде отделно дефинирана и да казва: или ползваш касов апарат или стъпваш на модерна форма на предаване на документи“, коментира Танев.

Председателят на Българската асоциация за развитие на бизнес софтуер съобщи, че е възможно до началото на юли да се покаже един завършен бизнес модел, техническа документация, защитен трансфер на данни и евентуално до края на юли да има концепция за изменение. Той се надява пилотният проект да се внедри в началото на 2022 година.

Ще помогне ли електронното подаване на документи за минимизиране на щетите от несъбираемите вземания от НАП? Кои наредби още трябва да се променят?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
България е предпоследна в ЕС по иновации